رزمایش دریایی روسیه با حضور رزمناو هسته‌ای

رزمایش دریایی روسیه با حضور رزمناو هسته‌ای
جمعه 7 خرداد 1400 - 20:01

نیروی دریایی روسیه خبر داد که رزمایش دریایی این کشور در دریای برنتز با حضور رزمناو هسته‌ای «پیوتر ولیکی» آغاز شده است.

العالم _ اروپا

دفتر رسانه‌ای ناوگان دریایی روسیه روز جمعه اعلام کرد که رزمناو موشکی هسته‌ای ناوگان شمالی «پیوتر ولیکی» و همچنین هواپیماها و بالگردهای نیروی هوایی و دفاع هوایی ارتش رزمایش خود را در دریای «برنتز» آغاز کردند.

در این بیانیه آمده است: «رزمناو پیوتر ولیکی وظایف آموزشی خود در محدوده دریایی در دریای برنتز را در تعامل با هواپیماها و بالگردهای نیروی هوایی و دفاع هوایی ارتش آغاز کرده است».

در مرحله نخست رزمایش‌، خدمه ناو، عملیات سامانه‌های فنی-رادیویی کروز را در فرکانس‌های مختلف برای شناسایی و رهگیری اهداف هوایی کنترل کردند.

همچنین یک هواپیمای جنگی ضد زیردریایی یک هدف را در این رزمایش شبیه سازی کرد. پس از آن، بالگرد ضد زیردریایی Ka-27 اقدام به جستجو برای یافتن زیردریایی دشمن کرد.

اندکی پس از آن، خدمه رزمناو پیوتر ولیکی با استفاده ازسلاح و مهمات، مجموعه‌ای از زرمایش جنگ ضد زیردریایی و دفاع هوایی را برای تکمیل آموزش نظامی به کار برد.

رزمناو پیوتر ولیکی بزرگترین رزمناو تهاجمی بدون هواپیمایی است که پیشران هسته‌ای دارد. این رزمناو برای حمله به اهداف گسترده سطحی طراحی شده و دارای تمامی دفاع‌های ضد هوایی و زیر دریایی است.

این رزمناو مجهز به موشکهای کروز گرانیت و سامانه‌های دفاع هوایی و موشک‌های سطح به هوا و مهمات ضد زیردریایی است.

در پی افزایش تنش مسکو با کشورهای غربی،‌ رزمایش و تمرین‌های نظامی روسیه افزایش داشته است.

‌«ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی گفت که ناتو همچنان هوشیار باقی خواهد ماند و به تقویت سیاست بازدارندگی و حمایت از همپیمانان در مقابله با اقدامات نگران کننده روسیه ادامه خواهد داد.

استولتنبرگ با اشاره به تحرکات روسیه در مرز اوکراین گفت: «با وجود عقب‌نشینی برخی از نیروها،‌ روسیه همچنان بخش عمده‌ای از نیروها و تجهیزات خود را در مرز نگه داشته و اجازه دریانوردی آزادانه در دریای سیاه را نمی‌دهد که این بسیار نگران کننده است».

اوکراینی‌ها طی هفته‌های گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها