واکنش پنتاگون به حملات سایبری اخیر به آمریکا

واکنش پنتاگون به حملات سایبری اخیر به آمریکا
شنبه 8 خرداد 1400 - 08:27

پنتاگون می‌گوید در برابر حملات سایبری اخیر به آمریکا «گزینه‌های تهاجمی» دارد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در واکنش به حملات سایبری اخیر گفت، ایالات متحده در مقابل چنین حملاتی «گزینه‌های تهاجمی» دارد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه اختصاصی با «سی ان ان» گفته است، ما توانایی انجام عملیات تهاجمی را داریم. ما همچنین توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود داریم و همیشه به موضوع دفاع از منظر نظامی نگاه می‌كنیم.

لوید آستین اضافه کرد، چندین گزینه تهاجمی داریم. ما همیشه گزینه‌های معتبر و موثر را حفظ می‌کنیم.

وزیر دفاع آمریکا درحالی از گزینه های تهاجمی در مقابل حملات سایبری صحبت کرده است که مایکروسافت اعلام کرده است بیش از ۱۵۰ اداره دولتی، اندیشکده و سایر سازمان‌ها در آمریکا هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند.

مایکروسافت اعلام کرد یک گروه هکری به سه هزار حساب ایمیل در سازمان‌های مختلف که بیشتر آنها در آمریکا قرار دارند، حمله کرده است.

اما به گفته مایکروسافت گرچه سازمان‌های آمریکایی هدف بیشترین حمله قرار گرفتند، ۲۴ کشور دیگر نیز از این حملات آسیب دیده‌اند.

یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های آمریکایی که از این حمله سایبری آسیب دیده آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا معروف به یواِس‌اِید بوده است.

وزیر دفاع آمریکا در خصوص چگونگی واکنش به این حملات به «سی ان ان» گفته است، وظیفه من این است که گزینه های مناسب برای پاسخ به این حملات سایبری را به رئیس جمهور ارائه کنم.

پربیننده ترین خبرها