کارزار شبکه‌های اجتماعی غرب علیه ملت فلسطین

کارزار شبکه‌های اجتماعی غرب علیه ملت فلسطین
شنبه 8 خرداد 1400 - 10:45

همزمان با تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شبکه‌های اجتماعی گوگل، فیس‌بوک و توییتر جنگی وحشیانه را علیه ملت فلسطین کلید زده‌اند؛ جنگی که کینه و نفرت عمیق گروه‌های راست‌گرا، تندرو، صهیوینیستی و نیز تاجران مرگ علیه اسلام و مسلمانان را به وضوح نشان داد.

العالم- تحلیل روز

خصومت و نفرت غرب نسبت به مسلمانان چیز جدیدی نیست؛ در حالی‌که رژیم صهیونیستی از جنگنده، توپخانه، تفنگ و ارتش‌ها برای اشغال سرزمین و اراده مسلمان استفاده می‌کند، غرب نیز به رسانه‌ها، کلمات، فیلم و تصاویر به عنوان سلاحی علیه مسلمانان متوسل می‌شود تا آنها را ضعیف، فرومایه و وابسته به خود نگه دارد.

در آغاز و قبل از انقلاب اطلاعات، غرب از شرق‌‌شناسی، شرق‌شناسان و سپس هالیوود برای آسیب رساندن به مسلمانان و ترویج تصویری منفی از آنها استفاده می‌کرده است؛ تصویری انسانی عقب‌مانده و طماع که غرایز جنسی او را به حرکت درمی‌آورد.

از همان ابتدای امر مسلم بود که غرب به منظور کنترل جوامع مسلمانان به خلع مهم‌ترین سلاح آنها، یعنی اسلام اقدام و تلاش کرد آن را دینی سرسخت و عقب‌مانده، که با تغییرات جامعه امروزی سازگار نیست، نشان دهد؛ زیرا غرب به خوبی از قدرت و پویایی دین اسلام آگاه است و می‌داند که اسلام سد بزرگی مقابل جاه‌طلبی‌های غرب و طرح و توطئه‌های آنها از جمله طرح پاشیدن بذر رژیم صهیونیستی در قلب جهان اسلام است.

در حالی‌که بسیاری، سینما را یک سرگرمی می‌دانند ولی از نظر غرب، سینما به دلیل ابعاد فرهنگی، روانشناختی و تاثیراتی که بر ذهن ببینده می‌گذارد، یک صنعت محسوب می‌شود؛ صنعتی که از سطح ثروت به عنوان سلاحی از سلاح‌های جنگ نرم فراتر رفته است. لذا، سینما مختص هنرمندان و خالقان آثار هنری نیست بلکه ابزاری خطرناک است که نهادهای امنیتی و سیاسی در غرب و به‌ویژه در آمریکا برای بزک کردن صورتش و تخریب تصویر مسلمانان از آن استفاده می‌کنند.

هالیوود، کارزار علیه مسلمانان را از سال 1915، هنگامی که اولین فیلم خود با عنوان "عرب" را ساخت، آغاز کرد. این فیلم صامت، تصویر شهروند عرب و مسلمانان را منفی و سیاه ارائه داده است و هالیوود تا به امروز از این فیلم در فیلم‌های خود نسخه‌برداری می‌کند.

"جک شاهین" استاد رشته جامعه‌شناسی سینما در دانشگاه الینو، در تحقیق گسترده‌ای صدها فیلم سیسمایی آمریکا را بررسی و تحلیل کرده و نتیجه گرفته است که بیشتر سینماگران آمریکایی، مردم عرب را به طور جمعی "شرور و سنگدل، وحشی و متعصب، پست و فرومایه، هوسران و پول‌پرست" تصویر کرده‌اند. به گفته او در فیلم‌های هالیوود اعراب به طور کلی دور از فرهنگ و تمدن نشان داده می‌شوند. انسان عرب در کویر و صحرا "راهزن خونخوار" و "بادیه‌نشین وحشی" است و در شهرهای مدرن امروز "تروریست و بمب‌گذاری" است که به راحتی تجاوز می‌کند و بی‌رحمانه آدم می‌کشد. در برخی از محصولات هالیوود، قهرمان مثبت فیلم آشکارا به اعراب دشنام می‌دهد و آنها را به بدترین صفت‌ها منسوب می‌کند.

هالیوود با همین پیش‌داوری‌ها به سراغ اعراب و اسلام رفت و به جای نمایش انسان واقعی عرب با تمام مشکلات و دردها و تضادهایش، مشتی تیپ و سیمای کلیشه‌ای را به تماشاگران بیشمار خود ارائه داد. در این فیلم‌ها عرب موجودی "وحشی و نامتمدن" است که از موازین و آداب زندگی شایسته دور است و همان بهتر که از عدالت و حقوق انسانی محروم بماند. کمتر فیلمی به تاریخ و فرهنگ عرب به دیده انصاف و احترام نگاه کرده است.

این پیش‌گفتار ضروری بود تا برخی از افرادی از جهان اسلام که شیفته غرب شده‌اند را به دروغ مسئولان فیس‌بوک، توییتر، گوگل و غیره متقاعد کرد. مسئولان این شبکه‌های اجتماعی از صهیونیست‌هایی که به ملت فلسطین تجاوز می‌کنند، حمایت کرده و کلمه "فلسطینیان" را در رده "تروریست‌ها" گنجانده‌اند و "چفیه" فلسطینیان را نماد تروریست‌ها می‌دانند. در واقع، کینه و خصومت غرب نسبت به جهان عرب و اسلام تاریخی طولانی دارد و به احتمال زیاد، این رویکرد تا زمانی‌که ملت فلسطین آواره و تحت محاصره هستند و اسرائیل موجودیت دارد، ادامه داشته باشد.

در راستای جنگ نرم غرب علیه ملت فلسطین، موتور جست‌وجوی گوگل در اقدامی تعمدانه چفیه فلسطینی را به تروریسم ربط داد که در شبکه‌های اجتماعی بسیار جنجال‌آفرین شد. کاربران گوگل از چند روز پیش هنگام جست‌وجوی پاسخ این سوال به زبان انگلیسی که "پوشش سر تروریست‌ها چیست؟"، موتور جست‌وجوی گوگل چفیه فلسطین را نشان می‌داد!!. گوگل به این حد بسنده نکرد؛ زیرا در هنگام جست‌وجوی نتایج آیکون تصویر، تصویر چفیه فلسطینی را در کنار تصاویر تروریست‌های داعشی یا لباس گروه‌های داعشی نشان می‌داد.

شرکت فیس‌بوک رویکردی خصمانه‌تر نسبت به فلسطینیان و حامیان فلسطینیان و نیز مخالفان با نیروهای اشغالگر اسرائیل که جنایات فجیعی را علیه کودکان و زنان غزه مرتکب می‌شود، دارد. فیس‌بوک صفحات، پست‌ها و حساب‌های کاربری را که جنابات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را فاش می‌کنند، حذف و یا سانسور می‌کند.

تعامل زشت و به‌دور از احساسات انسانیِ توییتر، فیس‌بوک، گوگل و دیگر شبکه‌های اجتماعی علیه ملت فلسطین و به‌ویژه تلاش‌های ناامیدانه این شرکت‌ها برای سرپوش گذاشتن به جنایات اسرائیل علیه زنان و کودکان غزه، این شرکت‌ها را شرکای اصلی این جنایت‌ها علیه ملت فلسطین کرده است. همچنانکه هالیوود از سال 1948 تا به امروز در تمامی جنایت‌های اسرائیل علیه ملت فلسطین و ملت‌های منطقه شریک می‌شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها