تعطیلی ۱۶ استان افغانستان به دلیل موج سوم کرونا

تعطیلی ۱۶ استان افغانستان به دلیل موج سوم کرونا
شنبه 8 خرداد 1400 - 10:11

سرپرست وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد با شیوع موج سوم کرونا از امروز (شنبه)به مدت۲ هفته مراکز تجمع ۱۶ استان از جمله مدارس ،دانشگاهها و مراکز آموزشی برای کنترل شیوع کرونا تعطیل است.

العالم ـ آسیا

وحید مجروح سرپرست وزارت بهداشت افغانستان، با بیان اینکه زنگ خطر جدی شیوع کرونا در کشور به صدا درآمده است، افزود: استانهای کابل، غزنی، هلمند، قندهار، لوگر، ننگرهار، پکتیا، پروان، میدان وردک، پنجشیر، بلخ، لغمان، بدخشان، کاپیسا، قندوز و نیمروز برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا تعطیل شده است.

وی از مردم خواست برای جلوگیری از شیوع کرونا به طور جدی به رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و شستن دست ها با آب و صابون توجه کنند.

یکی از پزشکان بیمارستان «افغان- ژاپن» که ویژه بیماران کرونایی در کابل است، گفت که در هفته های اخیر تعداد بیماران مبتلا به کرونا به شدت افزایش یافته و هم اکنون گنجایش این بیمارستان پر است.

وی افزود: هم اکنون تعدادی از بیماران کرونایی در حیاط و راهروهای این بیمارستان بستری شده اند.

این پزشک بیمارستان افغان- ژاپن گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته بیشتر مبتلایان به کرونا پیش از این در تجمعات از قبیل مراسم عروسی، عزاداری، سالن های پذیرایی، مدارس و دانشگاهها حضور داشتند.

شهرداری کابل نیز اعلام کرد که از آخر این هفته تمام سالن‌های عروسی در کابل تعطیل خواهد شد.

شهرداری کابل تاکید کرد سالن‌های پذیرایی از مراکز مهم گسترش ویروس کرونا در کابل است.

دولت و اتحادیه مردمی نیز اعلام کردند تا کنترل ویروس کرونا و پشت سرگذاشتن موج سوم هرگونه تجمع و شرکت در مراسم ترحیم و عروسی ممنوع است.

وزارت بهداشت افغانستان به دلیل مراجعه نکردن شمار زیادی از بیماران کرونایی به بیمارستان از تعداد مبتلایان واقعی تعداد مبتلایان اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش روز جمعه وزارت بهداشت افغانستان طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و ۹۷۷ تن دیگر نیز به کرونا مبتلا شده اند.

از آغاز شیوع ویروس کرونا در افغانستان تاکنون نتیجه آزمایش ۷۰ هزار و ار و ۱۰۷ نفر مثبت بوده است که از این تعداد دوهزار و ۸۹۹ بیمار جان باختند و ۵۷ هزار و ۱۱۹ تن نیز بهبود یافته اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها