بی آبرویی به سبک بن زاید/ بعد از کشتار نتانیاهو در غزه، امارات نمایشگاه "هولوکاست" برگزار می کند!

بی آبرویی به سبک بن زاید/ بعد از کشتار نتانیاهو در غزه، امارات نمایشگاه
شنبه 8 خرداد 1400 - 13:41

روشن بود که پیمان میان دولت امارات و رژیم صهیونیستی پیمان عادی سازی نبود، بلکه مانند باقی معاهداتی بود که برخی دولت های عربی با این رژیم امضا کردند، هیچ معاهده ای نیز بین این دو رژیم بر مبنای منافع سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی امضا نشد، بلکه چیزی که اتفاق افتاد بیشتر شبیه به انحلال کامل سیاست و منافع امارات در سیاست و منافع "اسرائیل" بود.

العالم-کشکول

شاید کسی بگوید که امارات تلاش می‌کند از طریق توافق با رژیم صهیوینستی، از خود "محافظت" و "نقش منطقه ای خود را تقویت " و "منافع خود را حفظ کند"، چرا که "اسرائیل" در نزد آمریکا و غرب جایگاه محکمی دارد.

در پاسخ به این سخن باید بگوییم که اولا ممکن نیست "اسرائیل" از کسی حمایت کند زیرا این رژیم یک جمعیت خیریه نیست، ثانیا اینکه "اسرائیل" هیچ دشمنی بجز اعراب و مسلمانان در جهان ندارد. ضمن اینکه این رژیم عملا تایید می کند که نمی تواند خود را در مقابل غزه تحت محاصره و حزب الله محافظت کند اما درمورد "تقویت نقش منطقه ای"، روشن است که هرگونه نزدیکی میان هر دولت عربی و "اسرائیل" نقش آن دولت را در منطقه به طور کامل از بین می برد. همان طور که مصر با وجود اینکه رهبر کشورهای عربی به شمار می رفت، پس از نزدیک شدن به "اسرائیل" تا حد زیادی از صحنه جهان عرب خارج شد اما مسئله "جایگاه اسرائیل" نزد آمریکا و غرب نیز مردود است. زیرا امارات هیچ خط قرمزی در روابط خود با آمریکا و غرب ندارد تا برای بدست آوردن امتیازی از آنها به این رژیم نیازمند باشد. امارات زمین، آسمان و آب های خود را برای نیروهای نظامی آمریکایی و غربی آزاد می گذارد، پایگاه های نظامی به آنها می دهد و به طور کامل در نقشه های آنها علیه منطقه بخصوص علیه قضیه فلسطین مشارکت می کند.

وقتی می گوییم دولت و مردم امارات منافعی در روابط با "اسرائیل" ندارند، از آنچه می گوییم آگاهیم. منافعی که در این روابط وجود دارند صرفا منحصر به یک شخص می شود و آن، محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی است. او ذوب شدن در سیاست و برنامه های "اسرائیل" را تضمینی برای بقای خود در قدرت می داند. و اگرنه افتتاح نمایشگاه یادبود "هولوکاست" در دبی در روز گذشته به دست ایتان نائه سفیر "اسرائیل" چه منفعتی برای ملت امارات دارد؟ نمایشگاهی که در نوع خود برای اولین بار در داخل یک کشور عربی دایر می شود!

گفتنی است که این نمایشگاه دقیقا بعد از کشتارهای هولناکی برگزار شد که نیروهای اشغالگر اسرائیل در حق زنان و کودکان غزه مرتکب شدند، بطوری‌که آمار قربانیان این کشتار به 232 شهید و 1900 مجروح رسید و حتی خشم غربی ها را نیز برانگیخت. روزنامه های مهم غرب مقالاتی درمورد قربانیان جنایت های متحدان بن زاید در غزه نوشتند که در تیتر آن نوشته شده بود:"آنها فقط کودک بودند". درحالیکه عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات به ابراز نگرانی "شدید" دولت امارات نسبت به تشدید "رفتارهای خشونت آمیز" در "اسرائیل" و سرزمین های فلسطینی بسنده کرد و بابت همه کسانی که در طی "خصومت های اخیر" قربانی شده بودند "صمیمانه تسلیت گفت" و "همه طرف ها" را به برداشتن گام های فوری برای آتش بس دعوت کرد!!

در آخرین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه (روز یازدهم)، دولت امارات نه تنها مشارکت در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی تجاوز این رژیم بر غزه را نپذیرفت، بلکه به گفته یک منبع اطلاعاتی اماراتی، بن زاید برای جبران "خسارت" های مالی درگیری با نوار غزه به کمک "اسرائیل" شتافت.

در کجای این سرسپردگی، بی آبرویی، خواری و فرومایگی امارات در تعامل با مقدس ترین قضیه اعراب و مسلمانان منافع ملت امارات دیده می شود؟ آیا کسی که این مواضع را اتخاذ می کند درحال اجرای برنامه های آمریکایی-اسرائیلی علیه مردم امارات و ملت های آگاه عرب و مسلمان نیست؟ منافع ملت امارات در کجای این قضیه قرار دارد؟

پربیننده ترین خبرها