انتخابات سوریه تأکیدی بر پیروزی محور مقاومت است

انتخابات سوریه تأکیدی بر پیروزی محور مقاومت است
شنبه 8 خرداد 1400 - 14:36

کارشناسان و ناظران معتقدند پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه، پیروزی‌های میدانی نظام دمشق را در نبرد با تروریسم جهانی تثبیت کرد.

العالم- نظرکده

کارشناسان سیاسی با بیان این‌که "سوریه قلب تپنده جهان عرب در شرایط کنونی منطقه است"، خاطرنشان کردند که پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست‌جمهوری به مثابه پیروزی محور مقاومت و قضیه فلسطین است.

کارشناسان سیاسی تصریح می‌کنند، سفر بشار اسد به دوما، که پیشتر تحت اشغال داعش بود، حامل پیام مهم سیاسی به جهانیان و تأکیدی بر پیروزی مقاومت است.

کارشناسان سیاسی افزودند، سفر بشار اسد به غوطه شرقی نیز حامل پیام بازدارنده به آمریکا و ترکیه‌ی اشغالگر در سوریه و نیز پیامی به تمام جهانیان است.

این کارشناسان تأکید کردند، ملت سوریه با مشارکت در انتخابات و نیز موفقیت‌‌آمیز بودن این انتخابات ثابت کرد که در سوریه تقسیمات طایفه‌ای یا مذهبی معنایی ندارد، و این دستاورد بزرگ در واقع به مثابه انقلابی واقعی است.

کارشناسان با اشاره به اظهارات "جوزب بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که مدعی شده است "انتخابات نمایشی در سوریه به تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی در این کشور ضربه می‌زند"، تأکید کردند این اظهارات در حالی مطرح شده که ایالات متحده و اروپایی‌ها در پشت پرده به شکست طرح‌ها و سیاست‌های‌شان علیه سوریه اذعان کرده و تصیمیم گرفته‌اند در تصمیمات سیاسی خود درباره سوریه تجدیدنظر کنند.

کارشناسان سیاسی با اشاره به اینکه سوریه بهای حمایتش از قضیه فلسطین را می‌‌پردازد، متذکر شدند که سوریه همواره حامی اصلی محور مقاومت و گروه‌های مقاومت در فلسطین می‌ماند.

کارشناسان روابط بین‌المللی نیز روح جهادی ملت سوریه را عامل اصلی پیروزی آن در محاصره اقتصادی و ظالمانه غرب و از جمله آمریکا علیه این کشور می‌دانند.

کارشناسان تصریح کردند، دولت جو بایدن سیاست جدیدی درباره اشغالگری آمریکا در شمال شرقی سوریه و دزدی دارایی‌های نفتی سوریه ندارد.

کارشناسان سیاسی اقدام اروپا به اعمال تحریم‌هایی علیه سوریه در روز انتخابات را به مثابه عزم آن به ادامه سیاست تروریسم اقتصادی علیه سوریه و گرسنه نگه‌داشتن ملت سوریه قلمداد کرده و این سیاست را ناکارآمد توصیف کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها