رییس جمهوری عراق: برگزاری انتخابات به موقع مطالبه‌ای مردمی است

رییس جمهوری عراق: برگزاری انتخابات به موقع مطالبه‌ای مردمی است
شنبه 8 خرداد 1400 - 14:37

رئیس جمهوری عراق گفت: برگزاری انتخابات به موقع یک حق ملی و مطالبه‌ مردمی است.

العالم ـ عراق

به گزارش خبرگزاری دولتی عراق (اینا)، برهم صالح رئیس جمهوری عراق، روز شنبه در چهارمین کنفرانس سازمان‌های جامعه مدنی، خواستار بسیج جمعی برای شرکت در انتخابات شد و تاکید کرد: توسل جستن به مردم راه‌حل مقابله با چالش‌های اقتصادی و امنیتی است.

او در عین حال گفت: برای از میان برداشتن شکاف موجود با مردم لازم است اصلاحات واقعی در عراق صورت گیرد.

صالح بر ضرورت تداوم اصلاحات به معنی واقعی در رفع این شکاف تاکید کرد و از نیروهای سیاسی خواستار غلبه بر بحران‌ها، مبارزه با پول شویی و مهار فساد شد.
رییس جمهوری عراق تاکید کرد که ما مشتاقانه منتظر همکاری با پارلمان در مبارزه با فساد هستیم.

شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که روند برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق را که اکتبر آینده (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) برگزار می شود، رصد خواهد کرد.

شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه قطعنامه جدید را خود در این خصوص به تصویب رساند و وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که این رصد کردن به درخواست دولت عراق بوده و نشان می دهد که بغداد در برگزاری انتخابات در موعد مقرر جدی است.
به گزارش ایرنا، احمد الصحاف سخنگوی وزارت امور خارجه عراق نیز روز جمعه گفت: دولت عراق از طریق وزارت امور خارجه در چارچوب حاکمیت ملی و برای یک بار فقط، از شورای امنیت سازمان ملل رصد کردن انتخابات را درخواست کرده است. او خاطر نشان کرد که «رصد کردن» به معنی «نظارت» بر روند انتخابات نیست.

پربیننده ترین خبرها