جزئیات عملیات ارتش یمن علیه ده‌ها پایگاه نظامی در شهر "الخوبه" عربستان + فیلم

جزئیات عملیات ارتش یمن علیه ده‌ها پایگاه نظامی در شهر
شنبه 8 خرداد 1400 - 17:09

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات تهاجمی گسترده‌ای را در محور "الخوبه- وادی جاره" در بخش جیزان واقع در جنوب عربستان سعودی صورت داده و تلفات زیادی در صف نظامیان سعودی وارد کردند.

العالم- یمن

به گزارش العالم، ارتش و کمیته‌های مردمی دست به عملیات تهاجمی گسترده‌ای در محور "الخوبه- وادی جاره" در بخش جیزان زدند.

این عملیات از سه مسیر اصلی مواضع ارتش سعودی در "جبل الام بی سی- تباب الفخیده و التبه البیضاء- القمبوره، العمود، تویلق و شرق قایم صیاب" انجام شد و نیروهای یمنی در جریان این عملیات، به پیشروی‌های بزرگی دست یافته و کنترل کامل این مناطق را در دست گرفتند و خسارات زیادی را به نیروهای دشمن وارد کردند.

یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد: عملیات نظامی در جیزان در محور "الخوبه ـ وادی جاره" از مسیر اصلی انجام شد، در این عملیات مواضع ارتش سعودی در کوه ام بی سی و تپه های الفخیذه و البیضا و القمبوره و العمود و تویلق و شرق قایم صیاب را هدف گرفت.

وی افزود: در این عملیات پیشروی هایی صورت گرفت و مواضع سعودی که هدف گرفته شدند، تحت کنترل در آمدند و خسارتهای گسترده ای به نیروهای دشمن وارد شد.

این منبع نظامی یمن خاطرنشان کرد که مواضعی که هدف گرفته شدند، متعلق به نیروهای مشترک سعودی و مزدوران سودانی و یگان هایی از مزدوران موسوم به تیپ المغاویر است. درکمین هایی که برای زره پوش های دشمن نصب شده بود، شماری از افسران و نظامیان ارتش سعودی کشته و یا مجروح شدند.

ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن خاطرنشان کرد: عملیات منحصر به فرد و گسترده یمن به آزادسازی بیش از 150 کیلومتر مربع در محور جیزان منجر شد

11

این پایگاه‌ها، که عملیات نظامی ارتش یمن بعد از رصد تحرکات ارتش سعودی و موقعیت نیروهایش انجام شد، میزبان نیروهای مشترک و متشکل از نیروهای سعودی، مزدوران سودانی و یگان‌هایی از مزدوران گروه موسوم به "لواء المغاویر" است.

این ویدیوی تصویری حاکی از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی به سمت مواضع دشمن در شهر الخوبه در عمق عربستان سعودی است و ارتش یمن بعد از عبور از موانع و استحکامات دشمن، با نیروهای دشمن درگیر و با وارد کردن خسارات به این نیروها، آنها را وادار به فرار کنند.

این تصاویر همچنین هلاکت شماری از نیروهای سعودی و منهدم شدن استحکامات و مواضع‌شان را نشان می‌دهد و اینکه وحشت و سردرگمی بزرگی در صفوف نیروهای دشمن حاکم است.

بر اساس این گزارش، ده‌ها تن از نیروهای سعودی و سودانی به اسارت گرفته شده و تعداد زیادی جسد این نیروها بر روی زمین رها شده‌اند و برخی دیگر از نیروهای دشمن پا به فرار گذاشته‌اند.

نیروهای ارتش یمن مقادیر زیادی سلاح و مهمات جنگی نیروهای دشمن را در پایگاه‌ها و انبارهای‌شان به غنیمت گرفته‌اند.

نیروهای ارتش یمن در ادامه عملیات، به تعقیب نیروهای دشمن در تلاش برای فرار به سمت دره‌های واقع در پشت پایگاه‌های نظامی و به سمت "دار النصر"، "تپه الشرفی"، روستای "الدحره" و "تپه الشیخ" بودند، پرداختند.

مسیرهای عملیات:

مسیر اول- کوه الإم بی سی:
در این مسیر، به پایگاه‌های ارتش سعودی در کوه الإم بی سی از سه مسیر فرعی – از جنوب کوه به مسحیه الإم بی سی، از پشت کوه به وسط، و از ضلع شمالی به بالای کوه- حمله شد و نیروهای یمنی بعد از پاکسازی اطراف کوه، کنترل کامل آن را در دست گرفتند.

مسیر دوم- تپه‌های "الفخیده و البیضاء":
حمله به پایگاه‌های ارتش سعودی واقع در تپه‌های "الفخیده و البیضاء" از دو مسیر فرعی، و کنترل موفقیت‌آمیز این تپه‌ها.

مسیر سوم: شمال تپه البیضاء و شرق روستای قایم الصیاب:
حمله به مواضع ارتش سعودی واقع در شمال تپه البیضاء و همچنین پایگاه مستقر در شرق روستای قایم الصیاب از دو مسیر فرعی. نیروهای ارتش یمن در ادامه عملیات، کنترل این پایگاه‌ها را در دست گرفته و تلفات جانی زیادی در صفوف نیروهای دشمن وارد کردند و به رغم پشتیبانی گسترده هواپیماهای جنگی سعودی، شماری از نیروهای دشمن کشته و مجروح و یا اسیر شده‌اند.

حجم تلفات جانی و مالی دشمن:
- انهدام و آتش گرفتن 29 خودروی زرهی، که توسط لنز دوربین مرکز اطلاع‌رسانی جنگی ثبت شده‌اند.
- کشته و زخمی شدن بیش از 90 تن از افسران و سربازان ارتش سعودی و مزدوران سودانی
- اسیر و زخمی شدن ده‌ها نیروی دشمن
- به غنیمت گرفتن مقادیر زیادی سلاح و مهمات جنگی از جمله دوربین‌های دید در شب

در حال تکمیل ...

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها