سیلی‌های پشت سر هم به سعودی‌ها و "درد بزرگی" که در راه است

سیلی‌های پشت سر هم به سعودی‌ها و
شنبه 8 خرداد 1400 - 22:57

بعد از گذشت افزون بر 6 سال از تجاوز ائتلاف سعودی - اماراتی علیه یمن و در تحولی چشمگیر، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات تهاجمی گسترده‌ای در محور جیزان در عمق خاک عربستان انجام داده و طی آن، کنترل کامل بیش از 40 پایگاه نظامی (بیش از 150 کیلومتر) را در دست گرفتند.

العالم- کشکول

اداره اطلاع‌رسانی جنگی یمن این عملیات و دستاوردهای بزرگ نظامی را با صوت و تصویر مستند کرده‌اند؛ عملیاتی که بعد از رصد دقیق تحرکات ارتش سعودی و موقعیت نیروهای آن انجام شد.

این پایگاه‌ها میزبان نیروهای مشترک سعودی و سودانی و نیز یگان‌هایی از مزدوران "لواء المغاویر" است و طی این عملیات، بیش از 200 تن از نیروهای ارتش سعودی و مزدوران ارتش سودان کشته، یا زخمی و یا اسیر شده‌اند و خودروهای زرهی آنها منهدم شد که همه این تحولات توسط لنزهای دوربین‌های اداره اطلاع‌رسانی جنگی ثبت شده‌اند.

همزمان با این عملیات بزرگ یمنی‌ها در عمق خاک سعودی، که تحولی بی‌سابقه در روند جنگ ائتلاف سعودی محسوب می‌شود، پهپادهای "قاصف k2" پایگاه هوایی "ملک خالد" در خمیس مشیط را در منطقه عسیر واقع در جنوب غربی عربستان با دقت هدف قرار دادند.

دستاوردهای یمن بعد از آن بیشتر شده که ائتلاف متجاوز سعودی جنایاتش علیه ملت یمن را در استان صعده تشدید کرده به نحوی که در آخرین حمله توپخانه‌های مزدوران سعودی در منطقه "الرقو" در بخش "منبه"، 3 دختر جوان شهید شدند.

نفوذ نیروهای یمنی به عمق خاک عربستان و سیطره بر 40 پایگاه استراتژیک و کشته و زخمی شدن و نیز اسارت شمار زیادی از مزدوران و سربازان سعودی و حمله به پایگاه هوایی "ملک خالد"، معادله را وارد "درد بزرگ" کرده است؛ نکته‌ای که عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز درباره آن هشدار داد و تأکید کرد که گر آنچه رهبری انصارالله از آن صحبت کرد، رخ دهد، عربستان کاملا فلج و از نظر مالی ورشکسته خواهد شد. "محمد علی الحوثی" همچنین تصریح کرد: ما امروز به آنها نسبت به "درد بزرگ" هشدار می‌دهیم و معادله امروز با همه ابعاد آن هنوز وارد مرحله "درد بزرگ" نشده است. وی گفت: عملیات خمیس مشیط تنها سرآغاز عملیات گسترده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها