آیا چهارشنبه پایان نخست وزیری نتانیاهو رقم خواهد خورد؟!

آیا چهارشنبه پایان نخست وزیری نتانیاهو رقم خواهد خورد؟!
يکشنبه 9 خرداد 1400 - 19:15

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که حزب یش عتید به رهبری یائیر لاپید احتمالا طی روزهای آینده تشکیل دولت ائتلافی جدید با مشارکت حزب یمینا به رهبری نفتالی بنت را رسما اعلام کند.

العالم _ فلسطین اشغالی

خبرگزاری روسیا الیوم به نقل از رسانه‌های اسرائیلی بیان کرد که احتمالا حزب یش عتید روز چهارشنبه یعنی مصادف با آخرین روز مهلت داده شده به لاپید از سوی رئوون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی، تشکیل کابینه جدید را اعلام کند.

بر همین اساس، ظاهرا قرار است سمت نخست وزیری بین لاپید و بنت نوبتی شود.

در همین حال، پایگاه خبری "i24 news" اعلام کرد که بنت امروز یکشنبه به اعضای حزب متبوعش ابلاغ کرده که تصمیم نهایی خود را برای تشکیل کابینه تغییر با لاپید گرفته است.

نتانیاهو همچنان در تلاش برای شکست تلاش‌های لاپید و جلوگیری از تشکیل کابینه جدید است و در همین راستا به نفتالی بنت پیشنهاد تشکیل دولتی راست‌گرا و نوبتی کردن سمت نخست وزیری بین خود، بنت و گدعون ساعر رهبر حزب امید جدید را داده است که ظاهرا بنت این پیشنهاد را نپذیرفته است.

بر اساس طرح پیشنهادی نتانیاهو، قرار بر این بود که ابتدا ساعر به مدت یک سال و 3 ماه، سپس بنت یک سال و نیم و پس از آن‌ها خود نتانیاهو به مدت 2 سال نخست وزیر باشد.

برخی منابع در حزب لیکود گفته‌اند که ساعر به طور قاطعانه با این درخواست مخالفت نکرده اما ساعر در واکنش به آن گفته که موضع او ثابت است و همچنان به تغییر و براندازی دولت نتانیاهو پایبند است.

رسانه‌های اسرائیلی گفته‌اند اگر تغییر و تحولی ناگهانی اتفاق نیفتد، پیش‌بینی می‌شود که لاپید به زودی تشکیل کابینه جدید را به اطلاع ریولین برساند و نهایتا دولت جدید ظرف مدت 10 روز آینده تشکیل شود.

پربیننده ترین خبرها