پایان کار نتانیاهو؛ حزب نفتالی بنت با تشکیل کابینه ائتلافی موافقت کرد

پایان کار نتانیاهو؛ حزب نفتالی بنت با تشکیل کابینه ائتلافی موافقت کرد
يکشنبه 9 خرداد 1400 - 19:51

رهبر حزب یامینای رژیم صهیونیستی توانست هم‌حزبی‌های خود را برای پیوستن به حزب یش عتید و تشکیل کابینه ائتلافی متقاعد کند.

العالم _ فلسطین اشغالی

«نفتالی بنت» رهبر حزب «یامینا» در فلسطین اشغالی روز یکشنبه توانست قانون‌گذاران هم‌حزبی خود را برای مشارکت در کابینه ائتلافی متقاعد کند.

به نوشته روزنامه «تایمز آف اسرائیل»، ائتلاف بنت و «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید»، میخ آخر بر تابوت تلاش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای حفظ قدرت محسوب می‌شود.

حزب یامینا عصر یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، با پذیرش تشکیل کابینه ائتلافی از تلاش بنت «برای ممانعت از برگزاری پنجمین انتخابات» حمایت می‌کند.

کانال سیزده رژیم صهیونیستی به نقل از بنت نوشت: «نتانیاهو کابینه‌ای ندارد و این یک حقیقت است. بی‌بی (نتانیاهو) هر چیزی به غیر از تشکیل دولت را پیشنهاد داد».

گفته می‌شود بنت قرار است یکشنبه شب بیانیه‌ای را به‌صورت تلویزیونی قرائت کند.

نتانیاهو در تلاش برای ممانعت از امکان تشکیل ائتلاف مخالفان، به «گیدئون سعر» رئیس حزب امید جدید پیشنهاد داد کابینه‌ چرخشی سه‌جانبه تشکیل دهند که ابتدا سعر به مدت ۱۸ ماه نخست‌وزیر باشد و بعد از آن خود نتانیاهو به مدت دو سال و سرانجام نوبت به «نفتالی بنت» رئیس حزب «یامینا» برسد و تنها شش ماه در این سمت باشد. سعر این پیشنهاد را رد و اعلام کرده توافقی در کار نیست و آن‌ها خواستار جایگزین کردن نتانیاهو هستند.

مأموریت لاپید برای تشکیل کابینه روز چهارشنبه به پایان می‌رسد و بنت روز شنبه اعلام کرده بود که اگر حزب «لیکود» نتواند ائتلافی راستگرا دارای حمایت حداکثری را تا امشب معرفی کند، آن‌ها به احزاب مخالف نتانیاهو برای تشکیل کابینه می‌پیوندند.

فارس

پربیننده ترین خبرها