نصب پرچم امارات در تل آویو؛ بهترین زمان برای اثبات خیانت

نصب پرچم امارات در تل آویو؛ بهترین زمان برای اثبات خیانت
دوشنبه 10 خرداد 1400 - 00:22

براساس توییتی که روزنامه نگار عبری باراک رافیف منتشر کرده، روز یکشنبه پرچم امارات در مقابل ساختمان سفارت امارات در تل آویو نصب شد. شکی نیست که انتخاب این زمان برای نصب پرچم پیام ها و معانی زیادی دارد.

العالم-کشکول

انتخاب این زمان برای نصب پرچم امارات در مقابل سفارت این کشور در تل آویو، منعکس کننده میزان پافشاری حاکمان امارات بر تحکیم خیانتشان به مهم ترین قضیه مسلمانان یعنی قضیه فلسطین است.

چند روز پس از پایان جنگی که رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و کودکانشان برافروخت و درحالیکه واکنش انتقاد آمیز کشورهای منطقه ای و جهانی به جنایت های این رژیم در حق زنان و کودکان فلسطینی ادامه دارد، پرچم امارات در مقابل سفارت این کشور در تل آویو نصب می شود تا بهترین نشانه برای خیانت امارات باشد که نقطه شروع آن، اعلام عادی سازی این کشور با رژیم صهیونیستی بود.

اینکه امارات تجاوزهای رژیم صهیونیستی در فلسطین و قدس را نادیده می گیرد و به روابط عادی با این رژیم ادامه می دهد، بازتاب کننده میزان بی پروایی امارات در مدیریت روابط منطقه ای و بین المللی خود است و نشان می دهد که این دولت، تلاش می کند تا از جهان عربی و اسلامی که احساساتش از تجاوزهای اسرائیلی جریحه دار شده، فاصله بگیرد.

زمانی که عادی سازی روابط امارات و رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام شد، حاکمان امارات ادعا کردند که هدفشان از عادی سازی دفاع از حقوق ملت فلسطین است. حتی اگر فرض کنیم که این ادعای بی اساس ممکن باشد، آیا امروز می توانیم از آنها بپرسیم که چگونه می خواهید از حقوق این ملت دفاع کنید و اگر تا کنون این کار را نکرده اید پس کِی این کار را خواهید کرد؟!

بدون شک حاکمان امارات بر تکمیل پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اصرار دارند و مهر تایید این مسئله، توافق نامه هایی بود که طی دوره های اخیر بین این دو رژیم امضا شده است. اما باید پرسید که چرا این کار انجام می شود؟ و برای منافع چه کسی است؟ و چه کسی هزینه آن را متحمل می شود؟

پربیننده ترین خبرها