مجروح شدن 5 پلیس در درگیری با معترضان به محدودیت‌های کرونایی در اشتوتگارت

مجروح شدن 5 پلیس در درگیری با معترضان به محدودیت‌های کرونایی در اشتوتگارت
دوشنبه 10 خرداد 1400 - 10:06

درگیری پلیس با معترضان به ادامه محدودیتهای کرونایی در اشتوتگارت آلمان منجر به مجروح شدن 5 پلیس شد.

العالم - اروپا

تلاش پلیس آلمان برای متفرق کردن معترضان به محدودیت‌های کرونایی در اشتوتگارت در نهایت منجر به درگیری و زد و خورد معترضان با پلیس کشیده شد.

براساس گزارش شبکه راشا تودی، صدها نفر از مردم اشتوتگارت عمدتا جوانان در اواخر روز شنبه به وقت محلی در مرکز این شهر علیه ادامه سختگیری‌ها و محدویتهای کرونایی تجمع اعتراضی برپا کردند و میدان «شوالتزپلاتز» (یکی از میدانهای مورد علاقه جوانان این شهر و یکی از میادین شلوغ شهر اشتوتگارت) را به اشغال خود درآورند.

گفته می‌شود معترضان به سمت پلیس بطری پرتاب کردند و چندین مورد درگیری معترضان با پلیس رخ داده است که در نهایت پلیس مجبور به استفاده از گاز اشک آور برای متفرق کردن آنها شده است.

براساس این گزارش، در جریان در این درگیریها حداقل 5 نیروی پلیس مجروح و دست کم شش معترض مورد بازداشت قرار گرفته‌اند.

به گفته مقامات اشتوتگارت، رفت و آمد در این شهر از ساعت 10 شب تا شش صبح ممنوع است و در بقیه ساعات افراد فقط می‌توانند در شهر تردد عادی داشته باشند و از تجمع در هر مکانی باید خودداری کنند. بسیاری از رستورانها و کافه‌ها نیز در این شهر تعطیل است.

طی آمارهای رسمی، آلمان در میانگین هفت روز گذشته روزانه بیش از 4 هزار مبتلا به کرونا و حدود 151 فوتی ثبت کرده است.

نتایج جدیدترین نظرسنجیها نشان می‌دهد که با وجود کاهش چشمگیر مبتلایان جدید به کرونا در آلمان و افزایش سرعت روند واکسیناسیون اما بیش از نیمی از شهروندان آلمانی همچنان از سیاست کرونایی دولت ناراضی هستند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۲۴ درصد شهروندان از اقدامات کرونایی دولت بسیار ناراضی و ۳۰ درصد دیگر هم بیشتر ناراضی هستند. تنها ۶ درصد شهروندان از سیاست‌های کرونایی دولت بسیار راضی و ۳۵ درصد هم بیشتر راضی بودند. ۵ درصد شهروندان هم در این باره ابراز بی اطلاعی کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها