استقامت یمن، متجاوزان را درهم می شکند

استقامت یمن، متجاوزان را درهم می شکند
دوشنبه 10 خرداد 1400 - 11:49

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروی پهپادی این کشور با یک فروند پهپاد "کا 2" پایگاه هوایی ملک خالد را در منطقه خمیس مشیط هدف قرار داده است؛ این حمله در پاسخ به ادامه محاصره و تجاوز به یمن صورت گرفته است. 

العالم - یمن

همزمان با تشدید درگیری ها در استان مأرب، حملات هوایی متقابل هم شدت گرفته است؛ در این استان، انصار الله و ارتش یمن، حلقه محاصره این شهر را به منظور آزادسازی آن از اشغال ائتلاف تجاوز سعودی- اماراتی، تنگتر و تنگتر می کنند. با توجه به اصرار نیروهای یمنی بر اخراج مزدوران و متجاوزان و آزادسازی مأرب، مزدوران ائتلاف تجاوز، به شدت در تنگنا قرار گرفته اند.
عربستان به دلیل شکست های مکرر، به ناچار به حملات هوایی به شهرهای مسکونی متوسل شده است. پیروزی های پی در پی ارتش و کمیته های مردمی یمن و آزادسازی ده ها منطقه در محور جیزان و وارد آوردن خسارات و تلفات سنگین به متجاوزان، سعودی ها را تقریبا دیوانه کرده است.
محمد علی الحوثی، از رهبران انصار الله در کنفرانس خبری گفته است که حملات گسترده نیروهای یمنی به محور جیزان، سرآغاز عملیاتی وسیع تر و بزرگ تر در عمق خاک عربستان است که خسارات و تلفات سنگینی بر متجاوزان سعودی تحمیل خواهد کرد.
در واقع تحولات میدانی در مأرب و محور جیزان، گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل را مجبور کرده است که به تحرکات دیپلماتیک خود برای گفتگو با دولت یمن در صنعا سرعت بیشتری بدهد. وی در تلاش است دولت صنعا را متقاعد کند پیشروی به سمت مأرب را متوقف کرده و به راه حل سیاسی روی بیاورد.
تردیدی نیست که گریفیتس هیچ گونه لجاجت و سرسختی در صنعا نخواهد دید زیرا خواسته اصلی یمنی ها، توقف تجاوزات و پایان محاصره ظالمانه کشور و مهار حملات وحشیانه عربستان به شهرها و تأسیسات غیر نظامی است.
روشن است که رژیم سعودی به رغم تحمل خسارات و تلفات نظامی سنگین، همچنان لجاجت می ورزد و می کوشد برای فرار از صلح مطلوب یمنی ها، گفتگوهای سیاسی را به مسیرهای پر از حقه و نیرنگ بکشاند.
بدیهی است که این تاکتیک هیچ نفعی برای عربستان و متحدانش ندارد و نمی تواند آنها را از تنگنای مأرب رها کند. چرا که وجدان انسانی از حق و حقوق یمنی ها حمایت می کند.
اگر عربستان و امارات واقعا به دنبال نجات از این باتلاق هستند، باید هر چه زودتر و قبل از اینکه خسارات های جدیتری متوجه نیروهایشان شود، خاک یمن را ترک کنند.

حميد حلمي البغدادي

پربیننده ترین خبرها