تلاش بایدن برای زیر سؤال بردن حقوق بشر روسیه در دیدار با پوتین

تلاش بایدن برای زیر سؤال بردن حقوق بشر روسیه در دیدار با پوتین
دوشنبه 10 خرداد 1400 - 15:33

گزارش‌ رسانه‌ها حاکی از آن است که رئیس‌جمهور آمریکا در صدد است از دیدار آتی با همتای روس خود برای زیر سؤال بردن وضعیت حقوق بشر روسیه بهره‌برداری کند.

العالم - آمریکا

در آستانه قطعی شدن دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا طی هفته‌های آینده، برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که رئیس‌جمهور ایالات متحده در صدد است از این فرصت برای زیر سؤال بردن وضعیت حقوق بشر روسیه بهره برد.

روزنامه «تایمز» هند در این خصوص گزارش کرد، بایدن روز گذشته (یکشنبه) طی سخنانی تأکید کرد که در صدد است طی دیدار ماه آینده با پوتین در «ژنو»، به وی اعمال فشار آورد تا به حقوق بشر احترام گذاشته و از آن حمایت کند.

دیدار رو در روی بایدن با رئیس کرملین در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان روسیه و آمریکا برنامه‌ریزی شده است و مقام‌های روس نیز تأکید کرده‌اند که انتظار حصول پیشرفت و معجزه از دیدار رؤسای جمهور دو کشور برای حل اختلافات عمیق را ندارند.

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به نشست روز ۱۶ ژوئن (۲۶ خردادماه) با پوتین گفت: «من ظرف دو هفته آینده با رئیس‌جمهور (ولادیمیر) پوتین دیدار خواهم داشت و این مسئله را به وضوح اعلام می‌کنم که ما ساکت نمی‌نشینیم و به وی اجازه نمی‌دهیم که از این حقوق سوء استفاده کند».

از زمان روی کار آمدن بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، تنش‌ها میان واشنگتن و روسیه در خصوص طیفی از موضوعات از جمله اتهام‌زنی واشنگتن به مسکو در خصوص تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و همچنین حمله سایبری به نهادهای دولتی و امنیتی آمریکا تشدید شده است.

دولت بایدن همچنین تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو به بهانه نقش این کشور در حمله سایبری به نهادها و سازمان‌های دولتی و امنیتی آمریکا وضع کرده است و مدعی است که دولت روسیه در مسموم کردن «الکسی ناوالنی» یکی از چهره‌های مخالف «ولادیمیر پوتین» نقش داشته است که البته دولت روسیه تمامی این اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها