اقدامات تکفیری جدید برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در عراق و سوریه

اقدامات تکفیری جدید برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در عراق و سوریه
سه شنبه 11 خرداد 1400 - 22:54

گفته شده است که این روزها تحرکات مشکوک امریکایی و انگلیسی برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در عراق و سوریه از طریق به جریان انداختن پرونده تکفیری تروریستی و فراهم کردن زمینه ابقای نیروهای اشغالگر آمریکایی آغاز شده است.

العالم ـ درگوشی

عباس الزیدی عضو فرماندهی عملیات بغداد امروز سه شنبه تاکید کرد که هدف آمریکا و طرح هایش در بازگرداندن تروریست ها به اردوگاه الهول از سوریه به عراق، در واقع ایجاد ناامنی در عراق و ابقای نیروهای اشغالگر آمریکایی است.

از سوی دیگر وزرات خارجه انگلیس از اظهار نظر درباره گزارش روسیه درخصوص دیدار اخیر نماینده سرويس اطلاعات خارجی انگلیس و ابومحمد الجولانی سرکرده گروه تروریستی تکفیری النصره در سوریه امتناع کرد.

یادآور می شود که پارلمان انگلیس در سال 2015 با مشارکت نیروهای انگلیسی در انجام حملات هوایی در سوریه موافقت کرد و دولت انگلیس وعده داد که از نیروهای زمینی در سوریه استفاده نکند.

الجولانی پیش از این در سوم ماه آوریل گذشته اذعان کرد که خود هیچ تهدیدي برای آمریکا به شمار نمی آید و گروه مسلح "هیات تحریر الشام" نیز هیچ تهدیدی برای آمریکا محسوب نمی شود. در حالی که او در سال 2013 لقب تروریست جهانی گرفت.

عراقی ها و سوری ها به صورت جدی برای اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی و نیز گروه های تکفیری از کشور تلاش می کنند. اما آمریکایی ها و به همراه آنها انگلیسی ها می کوشند ولو با مکر و حیله، مدت زمان بیشتری در این دو کشور بمانند. آنها ادعا می کنند که برای برقراری ثبات و امنیت به این دو کشور آمده اند در حالی که گروه تروریستی تکفیری داعش برای اجرای طرح های صهیونیستسی آمریکایی و ایجاد ناامنی در عراق و سوریه به این دو کشور نفوذ کرده است وحضور انگلیسی ها و آمریکایی ها در واقع برای حفظ امنیت رژیم اشغالگر است.

عباس الزیدی گفت: سناریوی آمریکا بسیار واضح و روشن است. واشنگتن می کوشد از طريق تروریسم نیروهايش را در داخل عراق نگه دارد و طرح عقب نشینی را نادیده بگیرد. واشنگتن برای بازگرداندن تروریسم برنامه ریزی کرده است. در واقع آمریکا و کشورهای حامی تروریسم روی مساله بازگرداندن تروریست های داعش از اردوگاه الهول به عراق بسیار حساب کرده اند.

وی افزود: بازگرداندن تروریستهای الهول به موصل به این سادگی از آن عبور نخواهیم کرد. بویژه که تروریسم بار دیگر فعال شده است و در روز های گذشته حملاتش را آغاز کرده است و بعید نیست که سناریوی 2014 بار دیگر به اجرا گذاشته شود. گروه تروریستی داعش دیگر برای اشغال و تسلط بر سرزمینی تلاش نمی کند بلکه طرح های جدیدش ایجاد ناامنی در عراق ازطریق عملیات جنایتکارانه است.

آمریکا از تروریست ها برای اجرای طرح هایش در سوریه و عراق استفاده کرد. داعشی های تروریست را بکار گرفت تا فرایند سیاسی عراق در سال 2014 را تضعیف کند. امروز نیز پس از ظاهر شدن الجولانی با لباس رسمی در گفتگو با روزنامه نگار آمریکایی در ادلب در واقع انگلیس و آمریکا کوشیدند تا بار دیگر الجولانی را بکار گیرند و او را در سوریه به قدرت برسانند. اما با موفقیت فرایند انتخابات دموکراتیک در سوریه و پیروزی بشار اسد، این دوکشور اینک نیاز دارند تا الجولانی را به همان گذشته خونین واقدامات جنایتکارانه اش بازگردانند.

وزارت خارجه آمریکا به "دیدگاه طائفی خشن" گروه الجولانی اشاره کرد و گفت: "هدف نهایی الجولانی سرنگونی نظام سوریه است. حملات انتحاری این گروه غیرنظامیان بی گناه سوریه را هدف گرفت".

در عراق نیز ذکر این نکته کفایت می کند که الجولانی در نیمه ماه آوریل گذشته در شهر ادلب از قصد کلاه ابومصعب الزرقاوی را بر سر گذاشت. الزرقاوی سرکرده گروه تروریستی القاعده در عراق پس از اشغال این کشور توسط آمریکا بود که در سال 2006 با حمله هوایی امریکا کشته شد. الجولانی به الزرقاوی بسیار نزدیک بود. الزرقاوی در عراق دست به اقدامات تروریستی گسترده زد تا آنکه نزد آمریکایی ها به مهره ای سوخته بدل گشت و به شیوه اسامه بن لادن تروریست آمریکایی در افغانستان، به دست آمریکایی ها ترور شد.

پربیننده ترین خبرها