مردم مغرب با اجاره خانه‌هایشان به کاردار رژیم صهیونیستی مخالفت کردند

مردم مغرب با اجاره خانه‌هایشان به کاردار رژیم صهیونیستی مخالفت کردند
چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 10:34

به‌‌رغم روابط خوب دولت مغرب و تل‌آویو، منابع مغربی گزارش دادند که مردم این کشور خانه‌هایشان را به کاردار رژیم صهیونیستی اجاره نمی‌دهند.

العالم - آفریقا

منابع مغربی، سه‌شنبه، گزارش دادند که «دیوید گوورین» کاردار دفتر ارتباطات دیپلماتیک رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته در مغرب خانه‌ای برای اقامت پیدا کند.

وبگاه مغربی «الصحیفه» در این ارتباط گزارش داد که اخیرا شرکت مأمور به اجاره خانه برای نماینده تل‌آویو در مغرب در یکی از مجتمع‌های مسکونی منطقه مرفه‌نشین «طریق زعیر» در رباط یک محل مناسب برای اقامت او پیدا کرد که نماینده تل‌آویو در مغرب نیز ضمن تأیید محل اقامت، آن را مطابق با شروط امنیتی دانست.

الصحیفه در ادامه نوشت: «اما مشکل این بود که صاحبان آپارتمان‌ها به محض اینکه او را شناختند، قاطعانه اجاره املاک خود به این دیپلمات اسرائیلی را رد کردند».

طبق گفته این منبع، این مسئله نه‌تنها در این مجتمع مسکونی بلکه در دیگر مناطق نیز برای نماینده تل‌آویو پیش آمده است.

بر اساس این گزارش، مالکان آپارتمان‌ها در طریق زعیر از همان ابتدا ترجیح داده‌اند خودشان را از جنجال‌ها و فشارهای امنیتی احتمالی بر ساکنان دور کنند.

منابع محلی مغربی همچنین خبر دادند که نماینده رسمی رژیم صهیونیستی در مغرب در حال حاضر در یک هتل اقامت دارد و هنوز دفتر ارتباطات دیپلماتیک تل‌آویو در رباط افتتاح نشده و او منتظر تیم فنی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی است.

۲۲ دسامبر گذشته هیأت رسمی آمریکا و رژیم صهیونیستی به رباط پایتخت مغرب سفر کرد و «سعدالدین العثمانی» نخست‌وزیر مغرب بیانیه مشترک درباره روابط این کشور با آمریکا و رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

مغرب چهارمین کشور عربی پس از امارات، بحرین و سودان بود که در سال ۲۰۲۰ به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورد.

فارس

پربیننده ترین خبرها