واحد «مستعربین» رژیم صهیونیستی یک عضو بارز حماس را بازداشت کرد

واحد «مستعربین» رژیم صهیونیستی یک عضو بارز حماس را بازداشت کرد
چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 13:04

واحد ویژه مستعربین ارتش صهیونیستی، پس از چندین روز تعقیب و گریز، شب گذشته یکی از اعضای بارز جنبش حماس را در کرانه باختری بازداشت کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

نیروهای واحد ویژه «مستعربین» در ارتش رژیم صهیونیستی، شب گذشته، «جمال الطویل» از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را مقابل منزلش در محله «ام الشرایط» واقع در شهر «البیره» در مرکز کرانه باختری بازداشت کردند.

مستعربین یکی از واحدهای امنیتی و سری صهیونیستی است که مزدوران آن برای شناخته نشدن لباس و ظاهری شبیه عرب‌ها و فلسطینی‌ها دارند. این نیروها در شکل و شمایل عربی به جمع فلسطینی‌ها می‌پیوندند؛ گاه در قلب جامعه فلسطین و حتی در دیگر کشورهای عربی نیز حضور می‌یابند و با نفوذ در میان مردم، به دنبال تامین اهداف رژیم صهیونیستی هستند.

به نوشته پایگاه خبری «قدس»، الطویل (۵۹ ساله)، از رهبران برجسته حماس در رام‌الله است. وی که زمانی شهردار البیره بود، سابقه ۱۷ سال اسارت در زندانهای رژیم صهیونیستی را در کارنامه مبارزاتی خود دارد. وی بیشتر این زمان را تحت بازداشت اداری و بدون محاکمه قرار داشت.

اشغالگران صهیونیست، پنج‌شنبه و جمعه پیش، دو پسر این عضو ارشد حماس به نامهای «نصرالله» و «یحیی» را بازداشت کرده‌بودند تا پدرشان را وادار کنند که خود را تسلیم کند.

طی روزهای گذشته، نیروهای اشغالگر، بارها به منزل این رهبر حماس حمله کرده‌بودند تا وی را بازداشت کنند اما موفق به یافتن او در منزلش در البیره نشدند اما پس از چند روز تعقیب و گریز، واحد مستعربین او را بازداشت کرد.

همسر الطویل، پیشتر در گفت‌وگو با شبکه «قدس» گفته بودکه نظامیان اشغالگر به منزل آنها حمله کرده‌اند و دو پسر او به نامهای یحیی و نصرالله را دستگیر کردند و ضمن بی‌حرمتی به اعضای خانواده و تفتیش دقیق همه جای این خانه، تمام اسباب و اثاثیه را به هم ریختند.

تا به این لحظه جنبش حماس و ارتش صهیونیست هیچ بیانیه‌ای درباره بازداشت الطویل منتشر نکرده‌اند. صهیونیست‌ها ۷ مارس گذشته نیز این رهبر حماس را که به مدت هشت ماه تحت بازداشت اداری و بدون محاکمه قرار داده بودند، آزاد کردند. سپس مجدد او را در برای چند ساعت در تاریخ ۲۴ مارس بازداشت کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها