تهدیدهای نتانیاهو علیه ایران و پشت پرده سفر گانتس به آمریکا

تهدیدهای نتانیاهو علیه ایران و پشت پرده سفر گانتس به آمریکا
چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 19:38

سایت عبری‌زبان "والا"، سه‌شنبه خبر داد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای سفر به واشنگتن "فراخونده شده"؛ زیر دولت جو بایدن نگران است که بنیامین نتانیاهو برای جلوگیری از سقوط خود، به ایران حمله نظامی کند.

العالم - کشکول

برخی ناظران این روایت منبع عبری‌زبان را به اظهارات نتانیاهو در دیدارش با رئیس جدید سازمان جاسوسی موساد، دیوید بارنیا مرتبط می‌کنند که طی آن گفته است: "اگر ما مجبور به انتخاب باشیم، که امیدوارم این اتفاق نیفتد، بین اصطکاک با دوست بزرگمان ایالات متحده و از بین بردن تهدید وجودی ایران، گزینه دوم از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

شما باید هر کاری را انجام دهید تا ایران تحت هیچ شرایطی به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند." این ناظران معتقدند نتانیاهو برای بر هم زدن کارت‌ها و جلوگیری از سقوط سیاسی‌اش و زندانی شدن به دلیل اتهامات مالی و اخلاقی، برای حمله به ایران آماده می‌شود.

لازم به یادآوری است که چنین حربه‌ای؛ یعنی حربه اشاره به "حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران"، از سوی شکست‌خوردگانی مثل ترامپ و نتانیاهو در شرایطی مطرح می‌شود که عمر سیاسی آنها در حال کشیدن آخرین نفس‌های‌شان است و چنین تهدیدهایی را فقط ساده‌لوحان باور می‌کنند.

همانطور که رسانه‌های آمریکایی و اسرائیل از این حربه در روزهای پایانی دولت ترامپ در کاخ سفید نیز ادعا می‌کردند و اصرار داشتند که دولت ترامپ آماده حمله به ایران است. ولی هیچ‌کدام از این ادعاها به واقعیت نپویست و ترامپ، شکست‌خورده و بدون اینکه جرات حمله به ایران بکند، کاخ سفید را ترک کرد.

امروز نیز که نتانیاهو در مقابل محور مقاومت شکست خورده است، رسانه‌ها از این حربه استفاده می‌کنند و سفر بنی گانتس، وزیر جنگ صهیونیست به واشنگتن را در چارچوب تلاش دولت آمریکا برای جلوگیری از عملی شدن تهدیدهای نتانیاهو علیه ایران قلمداد می‌کنند!.

اول اینکه باید قبل از هر چیزی تأکید کنیم همگان و در راس آنها نهادهای نظامی در آمریکا و رژیم صهیونیسیتی یقین دارند که تهدید نظامی ایران، نه فقط حمله به آن، به تاریخ پیوسته و انجام آن از محالات شده است؛ زیرا چنین اقدامی پیامدهای فاجعه‌باری بر رژیم صهیونیستی و آمریکا و منافع غیرمشروع آمریکا در سرتاسر منطقه دارد.

ژنرال‌های آمریکایی و اسرائیلی به خوبی از توانمندی رژیم اشغالگر آگاه هستند و از پیامدهای حمله به ایران کاملا مطلع هستند و هرگز به نتانیاهوی دیوانه، که در مقابل مقاومت فلسطین در غزه- در مقابل نبرد" شمشیر قدس"- شکست خورد، "اسرائیل را بر سر شهرک‌نشینیان آوار کند".

ساده‌لوحانه است اگر باور کنیم که نتانیاهو یا دیگر رهبران رژیم اسرائیل، بدون چراغ سبز آمریکا و موافقیت قبلی آن، جرات جنگ‌افروزی را داشته باشند و حتی تعهد این رژیم به تصمیمات آمریکا، پس از پیوستن آن به فرماندهی مرکزی آمریکا بیشتر شده است. لذا سفر وزیر جنگ اسرائیل به آمریکا را می‌توان در چارچوب حمایت آمریکا از این رژیم، بعد از شکست بزرگش در نوار غزه، ارزیابی کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها