کدخدایی:

اختیارات رئیس‌جمهور وسیع است/ نامزدها به مردم برنامه ارائه بدهند

اختیارات رئیس‌جمهور وسیع است/ نامزدها به مردم برنامه ارائه بدهند
چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 19:39

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری،گفت: افرادی که احراز صلاحیت شده‌اند، توانمندی‌ها و برنامه‌های خودشان را به مردم بگویند.

العالم - ایران

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست تحلیلی گفتمانی «رَه بَر» با اشاره به وظایف و کارکرد شورای نگهبان، گفت: نهادی مثل شورای نگهبان اگرچه ممکن است در برخی دیگر از ساختارهای سیاسی هم مشابه آن وجود داشته باشد، اما در جمهوری اسلامی ایران این نهاد با استفاده از تجربیات مشروطه و اصول اسلامی معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان پاسدار قانون اساسی و اسلامیت نظام است،تصریح کرد: برخی اوقات دوستان ناآگاه در داخل با دشمن در هجمه به شورای نگهبان، همراه شده‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند که حراست از نظام اسلامی برعهده شورای نگهبان است و به همین خاطر باید اقتدار و حرمت این نهاد حفظ شود و وظیفه‌ای که برعهده این شوراست و نباید با هجمه‌ها، اقتدار و حرمت شورای نگهبان شکسته شود.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری ردصلاحیت ندارد، فقط احرازصلاحیت دارد،اظهار داشت: ما در شورای نگهبان همواره اعلام کرده‌ایم که انتخابات مجلس و یا حتی خبرگان رهبری، با انتخابات ریاست جمهوری تفاوت اساسی دارد.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری، فقط بحث احراز صلاحیت مطرح است یعنی کسانی که ثبت نام می‌کنند باید صلاحیت‌شان احراز شود.

کدخدایی خاطرنشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری اصلاً ردصلاحیت نداریم و این مسئله را برای نامزدهای ریاست جمهوری هم تبیین کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: اما در انتخابات‌های مجلس و خبرگان رهبری، قانون اعلام می‌کند که ردصلاحیت و احراز صلاحیت داشته باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری، تاکید کرد: افرادی که احراز صلاحیت شده اند، توانمندی ها و برنامه های خودشان را به مردم بگویند؛ رهبر انقلاب حتی فرموده اند که سخنان فریبنده بیان نکنند و برنامه هایی که قابلیت اجرایی ندارد، به مردم وعده ندهند.

کدخدایی در عین حال گفت: اختیارات رئیس جمهور بسیار موسع است و نیازی به توسعه اختیارات نیست.

وی تاکید کرد: اگر نامزدی بگوید که من ظرف چهار سال تمام مشکلات را حل می‌کنم، این واقع بینانه نیست.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین با اشاره به هجمه ها علیه شورای نگهبان، گفت: هجمه ها به شورای نگهبان آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم به همه‌ آنها پاسخ بدهیم، کل کارمان را باید تعطیل کرده و به هجمه‌ها پاسخ بدهیم.

تکمیل می شود...

پربیننده ترین خبرها