هشتمین محموله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» پنجشنبه در تهران

هشتمین محموله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» پنجشنبه در تهران
چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 20:09

هشتمین محموله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به میزان ۱۰۰ هزار دُز فردا (پنجشنبه) وارد تهران می شود.

العالم - ایران

هشتمین محموله واکسن «اسپوتنیک وی» به میزان ۱۰۰ هزار دُز که امروز (چهارشنبه) تحویل نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو شد، قرار است فردا (پنجشنبه) ۱۳ خرداد ماه با پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به تهران منتقل شود.

هفتمین محموله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به میزان ۱۰۰ هزار دُز نهم اردیبهشت وارد تهران شد.

براساس قرارداد امضا شده بین وزارت بهداشت ایران و صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه در این مرحله از توافق در مجموع دو میلیون دُز واکسن «اسپوتنیک وی» به ایران ارسال خواهد شد که تا پیش این و در ۷ محموله ۷۲۰ هزار دُز وارد ایران شده است.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو پیش از این در گفت وگویی اعلام کرده بود که طرف روس متعهد شده مابقی این قرارداد را به زودی به ایران ارسال کند.

اولین محموله وارداتی واکسن کرونا روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست و تحویل وزارت بهداشت شد. محموله دوم نیز ۳۰ بهمن ماه به ایران ارسال شد. این محموله‌ها به میزان ۱۲۰ هزار دُز بودند. سومین محموله واکسن کرونا روسی شامل ۲۰۰ هزار دُز روز چهارشنبه ۱۳ اسفند تحویل سفارت ایران شد و روز پنجشنبه ۱۴ اسفند در یک پرواز اختصاصی شرکت ماهان به تهران ارسال شد. چهارمین محموله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به تعداد یکصد هزار دُز پنجشنبه پنجم فروردین ماه از طریق شرکت هواپیمایی ماهان به تهران ارسال شد. پنجمین محموله واکسن کرونا روسی «اسپوتنیک وی» هم شامل ۱۰۰ هزار دُز ۱۲ فروردین ماه به تهران ارسال شد. ششمین محموله واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» به میزان ۱۰۰ هزار دُز پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه به تهران ارسال شد. هفتمین محموله شامل ۱۰۰ هزار دُز نهم اردیبهشت ماه وارد تهران شد.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه ۲۶ فروردین ماه در خصوص خرید واکسن از روسیه در توئیتی نوشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، با دغدغه اوج گیری دوباره شیوع ویروس کرونا در ایران، با تلاش مضاعف خود موفق شد طی مذاکرات فشرده ای با دولت روسیه، قرارداد خرید ۶۰ میلیون دُز واکسن «اسپوتنیک وی» را نهایی کند. طبق زمان بندی توافق شده، واکسن ها از خرداد تا آذر ماه ۱۴۰۰ به ایران ارسال می شود.

گفتنی است در سفر اخیر سرگئی لاوروف به تهران در ۲۴ فروردین ماه موضوع واکسن و همچنین تولید مشترک واکسن روسی اسپوتنیک وی از جمله مباحث مورد گفت‌وگو بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها