راه اندازی بزرگترین بیمارستان صحرایی برای واکسیناسیون

راه اندازی بزرگترین بیمارستان صحرایی برای واکسیناسیون
پنج‌شنبه 13 خرداد 1400 - 14:29

فرمانده نیروی زمینی ارتش از راه اندازی بزرگترین بیمارستان صحرایی برای واکسیناسیون مردم در لویزان خبر داد.

العالم - ایران

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در افتتاحیه پروژه‌های عمرانی بیمارستان فوق تخصصی خانواده ارتش که امروز (پنجشنبه) برگزار شد، گفت: احترام به منزلت اجتماعی کارکنان از اولویت‌های نیروی زمینی ارتش است و در نظر داریم الگوی ویژه‌ای برای دیگر اقشار جامعه در بحث بهداشت و درمان باشیم، بنابراین ما در ۱۸ بیمارستان از ۲۸ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خود نهضت سازندگی و احیا آنها را دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: امروز در بیمارستان خانواده که قلب بهداشت و درمان نیروی زمینی و بیمارستان کاملی است، بخش‌هایی که فاقد آن بود را ساختیم و به آن اضافه کردیم. در کنار آن، بازسازی عمده‌ای صورت گرفت تا محلی برای مراجعه نیروهای مسلح و هم آحاد جامعه باشد. امروز ما بهترین پزشکان، تجهیزات و ساختمان‌های بیمارستانی را داریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ۲۸ بیمارستان ارتش با ۱۲ هزار کادر درمانی از ابتدای شروع ویروس منحوس کرونا در خدمت وزارت بهداشت و مردم بودند و تا امروز هم این جریان ادامه دارد. یعنی یک بخش از تمام بیمارستان‌های نیروی زمینی ارتش مختص کرونا و در تهران بیمارستان هاجر منحصرا به این امر اختصاص پیدا کرده است.

امیر حیدری افزود: الان که بحث واکسیناسیون شروع شده است، باز هم با همین توان در خدمت مردم هستیم. یعنی در ۲۸ بیمارستان این کار انجام می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه در روزهای آینده یک مرکز بزرگ صحرایی را برای بحث واکسیناسیون مردم اختصاص دادیم که ۲۴ ساعته بتواند این سرویس را به مردم بدهد و به سرعت کار واکسیناسیون انجام شود.

وی افزود: این بیمارستان صحرایی در یکی از نقاط شمالی یگان‌های نیروی زمینی در مجموعه لویزان ایجاد خواهد شد که محل رجوع برای واکسیناسیون عموم مردم خواهد بود. این مرکز ایجاد و تجهیزات نصب شده است و به زودی افتتاح می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره واکسیناسیون مرزبانان کشور هم گفت: رزمندگان نیروی زمینی در مرزهای جنوب و جنوب غرب،‌ شمال شرق و جنوب شرق کشور مشغول خدمت هستند و از امنیت کشور مراقبت می‌کنند.

امیر حیدری اضافه کرد: بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به آنها داشته باشیم و امروز بهترین و امن‌ترین جاها پادگان‌های ارتش هستند، به خاطر این که به صورت سیستماتیک و منظم در بحث مبارزه با ویروس کرونا فعالیت‌های منحصر به فردی صورت می‌گیرد. اینک توجه اصلی ما به عزیزان مرزبان و مرزدار است از این رو دستور دادیم که آنها در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند که البته این کار شروع شده است.

وی به اهمیت انتخابات اشاره کرد و گفت: از مواردی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، نحوه حضور و مشارکت مردم در انتخابات است. مبادا فراموش کنیم که حضور ما در انتخابات رهبر را شاد می‌کند. آنهایی که معتقد به اصل ولایت‌محوری و ولایت‌مداری هستند مکلف به شرکت در انتخابات هستند. مشارکتی که تکلیف ما است و کنار آن در انتخاب اصلح هم دقت کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اصل شرکت در انتخابات خوب و لازم است اما کافی نیست، کافی آن است که هم شرکت کنیم و هم انتخاب اصلح داشته باشیم که تکلیف الهی و شرعی است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها