مردی که روح خداوند را در کالبد امت اسلامی دمید

مردی که روح خداوند را در کالبد امت اسلامی دمید
شنبه 15 خرداد 1400 - 10:59

در اواخر دهه هفتاد قرن گذشته، استکبار جهانی- آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق- هژمونی خود را بر جهان گسترش داده بودند و بخصوص بعد از حمله اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، خروج مصر از معادله منازعات با رژیم اشغالگر از طریق امضای توافق صلح "کمپ دیوید" و حذف قضیه فلسطین از حافظه جهان عرب، این استکبار خودش را فراتر از سیر روند تاریخ می‌دانست.

العالم- تحلیل روز

استکبار تصور می‌کرد که بعد از اخراج قدرتمندترین کشور عربی از معادله منازعه با رژیم صهیونیستی و پیامدهای خطرناک این امر بر روحیه ملت‌های عربی و اسلامی، که مصر را یگانه امید برای رویارویی با دشمن صهیونیست و آزادسازی فلسطین و نیز بعد از لشکرکشی‌اش به افغانستان می‌دانستند، عرب‌ها و مسلمانان به خواب عمیقی فرو رفته‌اند.

استکبار غربی معتقد بود که نظام لیبرال غربی پایان تاریخ است و دیگر ملت‌ها گزینه‌ای جز رفتن زیر پرچم این نظام ندارد و در غیر این‌صورت نقشی در روند تاریخ نخواهند داشت بلکه از تاریخ خارج خواهند شد.

استکبار شرقی نیز معتقد بود که نظام مارکسیستی پایان روند تاریخ است و ملت‌های دیگر چاره‌ای ندارند جز اینکه میراث، دین و فرهنگ خود را کنار بگذارند و در نظام کمونیستی جهان ملحد، که در آن دین و معنویات هیچ جایگاهی ندارند، ذوب شوند.

در سطح خاورمیانه، طرح‌های آمریکا به سرعت اجرا می‌شد تا از طریق تحمیل رژیم‌های مرتجع، که در مدار آمریکا قرار دارند و نیز سرنگون کردن حکومت‌های ملی از طریق کودتاهای نظامی، یاس و ناامیدی بر ملت‌های عربی و اسلامی چیره شود و در مقابل، اسرائیل بر منطقه حاکم شود.

مردی، که امروز سی و دومین سالگرد رحلتش است، این واقعیت را کاملا رد کرد و در مقابل لیبرالیسم غربی و مارکسیسم شرقی ایستاد و در مورد مسئله رژیم صهیونیستی از هیچ کس تقیه نکرد؛ اینکه رژیم صهیونیستی یک غده‌ سرطانی است و باید از بین برود. ایشان همچنین آمریکا را شیطان بزرگ خواند و به آخرین رئیس‌جمهور اتحاد جماهیر شوروی پیامی فرستاد که در آن فروپاشی اتحاد جماهیر شوروری را پیش‌بینی کرده بود. ایشان همچنین از ملت‌ها خواست تسلیم دین اسلام شوند که آن برنده‌ترین سلاح است که یک شخص مسلمان می‌تواند با این سلاح در مقابل همه ابرقدرت‌ها بایستد.

این مرد، که امروز سالگردش است، ملت‌ ایران را به انقلاب علیه واقعیت تحمیل‌شده فراخواند و این ملت قیام کرد و استکبار شرقی و غربی را به حیرت انداخت. ملت‌های اسلامی خود را از گرد و غبار ناامیدی، سرافکندگی و استیصال و تسلیم غباررویی کردند؛ افغانستان به گورستانی برای ارتش‌های شوروی و آمریکا شد و مقاومت لبنان- حزب‌الله- ارتش "شکست‌ناپذیر" اسرائیل را مغلوب کرد و فلسطینیانِ تحت محاصره نیز با شلیک موشک‌هایی به مناطق اشغالی، خودشان را همچون نیرویی تحمیل کردند که اسرائیل هزاران بار از آن حساب می‌برد. یمن نیز با یک قدرت غیرقابل توصیفی به میدان برگشت و به گورستانی برای متجاوزان تبدیل شد، عراق نیز که ارتش آمریکا تلاش می‌کرد در آن جای پایی برای خود ایجاد کند، به مکانی ناامن برای ارتش اشغالگر آمریکایی تبدیل شده است.

این مرد، که امروز سالگرد درگذشتش است، انقلاب عظیمی را راه انداخت که چهره کل منطقه از جمله ایران را تغییر داد؛ یعنی منطقه را که پایگاهی برای آمریکا و اسرائیل بود به پایگاهی برای اسلام و مسلمانان و پایگاهی برای مبارزه با استکبار جهانی، از جمله استکبار آمریکایی، تبدیل کرد. لذا این پایگاه چنان قدرتی یافت که آمریکا از آن واهمه دارد و موشک‌های مبارزانش بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق را در هم کوبیدند بدون آنکه آمریکا جرات پاسخ به آن را داشته باشد.

این مرد الهی، که در کالبد امت اسلام روح خداوند را دمید و امروز سالگرد رحلتش است، کسی نیست جز امام روح‌الله موسوی خمینی( رضوان الله تعالی علیه)، مردی که در تاریخ ثبت و ماندگار شد و با حروفی از نور نوشت که پایان تاریخ را فقط مردان خدا خواهند نوشت. "انه وَعْدَ اللَّهِ لا يُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ".. "وَلَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ". "(این پیروزی) وعده الهی است. خداوند از وعده‌اش تخلف نمی‌کند."، " و ما بعد از تورات در زبور (داود) نوشتیم که البته بندگان نیکوکار من ملک زمین را وارث و متصرف خواهند شد."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها