آنچه رئیسی در نخستین مناظره 1400 گفت + فیلم

آنچه رئیسی در نخستین مناظره 1400 گفت + فیلم
شنبه 15 خرداد 1400 - 21:15

نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ایران امروز (15 خرداد 1400) برگزار شد آنچه رئیسی (نامزد انتخابات ریاست جمهوری) در این مناظره مطرح کرد را می توانید در این خبر مشاهده کنید.

العالم - ایران

اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور ۷ داوطلب تایید صلاحیت شده (سیدابراهیم رئیسی،‌ محسن رضایی،‌ سعید جلیلی،‌ محسن مهرعلیزاده،‌ عبدالناصر همتی،‌ علیرضا زاکانی،‌ امیرحسین قاضی زاده) در رسانه ملی آغاز شد.

پاسخ سیدابراهیم رئیسی به سوالی در مورد موانع تولید؛ علت کم توفیقی در رونق تولید؛ راهکارها و اولویت هایش

سیدابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای اینکه تولید رونق پیدا کند باید جذابیت برای آن ایجاد کنیم.
در بخش اول مناظره انتخاباتی با موضوع اقتصادی آقای سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به سوالی درباره رفع موانع تولید با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) و با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد افزود: موضوع موانع تولید از مسائل مهمی است که امروز تولیدکنندگان ما با آن مواجه هستند.
وی گفت: موانع تولیدکاری کرده است که تولید کنندگانی که با اندیشه و انگیزه در عرصه تولید حضور پیدا کردند، تولیدشان دچار مشکل شده است و ما برای اینکه تولید رونق پیدا کند باید جذابیت برای تولید ایجاد کنیم و از طرف دیگر جذابیت امور اقتصادی غیر مولد را باید بکاهیم.
اقای رئیسی افزود: اینکه نقدینگی و پول‌ها به طرف ارز، طلا، زمین و امور غیر مولد برود باید جاذبه این‌ها از دست برود و از آن طرف جاذبه برای تولید ایجاد شود.
وی ادامه داد: این کار نیاز به سازوکار دارد یعنی وقتی می‌گوییم جذابیت نداشته باشد این جذابیت نداشتن به هیچ عنوان به این معنا نیست که از فردا ما مانع این چیز‌ها شویم بلکه باید کاری بکنیم و سازوکار‌هایی مثل ایجاد مالیات برای کار‌های غیر مولد ایجاد کنیم و از آن طرف کاستن از مالیاتی که تولید کنندگان دارند می‌پردازند.
اقای رئیسی گفت: به عنوان مثال اگر اکنون ۲۵ درصد مالیات برای تولید گذاشته ایم این رقم را باید با شیب ملایم به میزان پایین تری تبدیل کنیم تا برسیم به میزان مثلا ۱۰ درصدی.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما باید مسئله تولید را در عمل کاری کنیم که تولید کننده مشکلی نداشته باشد.
وی گفت: صدور بعضی از مجوز‌ها برای تولید کننده مانع است گرچه باید سازوکار داشته باشد، اما با این ساز وکار‌هایی که الان به صورت مجوز‌ها هست این‌ها باید پسینه باشد نه پیشینه، تا وقتی که بتواند تولید کننده را موفق بکند.
آقای رئیسی افزود: ما باید کاری کنیم که مسئله قاچاق به عنوان یکی از موانع جدی تولید به حداقل ممکن برسد و از بین برود.
وی رشد نقدینگی را یکی دیگر از موانع تولید دانست و ادامه داد: باید نقدینگی به سمت تولید برود.

رئیسی

نقد سید ابراهیم رئیسی نسبت به پاسخ سوال اول و نقد دیدگاه های نامزدها در نخستین مناظره انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری

ش

ابراهیم رئیسی هم در فرصت ۴ دقیقه ای که برای پاسخ به اظهارات دیگر کاندیداها و انتقاد نسبت به این اظهارات در اختیار داشت، در نقد حرفهای دیگر کاندیداها گفت: از این همه تهمت زدن و اهانت کردن خسته نشدید؟ چرا این همه دروغ می‌گویید؟ چرا به شعور مردم اهانت می‌کنید؟ مردم هم من را دیده‌اند و هم شما را.

وی افزود: چرا اینگونه به دیگران اهانت می‌کنید؟ اولین بار در تاریخ سیاسی ایران کسی پوششی عمل کرد که از دوستان شما بود. من معتقد به رقابت و مشارکت هستم . در روز اول قوه قضائیه همه شکایت‌ها را پس گرفتم.

رییسی تاکید کرد: می‌گویید چرا من به کارخانه‌ها سر زدم؟ چون شما من را گرفتار کردید. این چیزها پیش روی مردم است. من مدیر نشسته در اتاق نیستم. شما باید پاسخ دهید که چرا من باید با تولیدکنندگان کار داشته باشم؟

وی تاکید کرد: چرا این‌طور حرف می‌زنید؟ خسته نشدید از این همه تهمت زدن؟ جریان معاندین علیه من بسیج شدند.چرا داد جوان و کارافرین را در آوردید؟

وی افزود: اگر اهانت و تخریب جواب می‌داد، خیلی‌ها در همین سالن مناظرات اهانت کردند. در همین سالن افرادی به بقیه تهمت زدند. اگر مشکلات مردم با توهین و اهانت به بنده حل میشود خب بفرمایید.

وی افزود: شما دیدید ما در قوه قضاییه چطوری عمل کردیم. نه یک سایت بستیم و نه یک روزنامه را بستیم، نه یک نفر را بخاطر انتقاد دستگیر کردیم. من در دوره قبلی حتی از یک نفر هم بخاطر توهین و تهمت شکایت نکردم. من که نمیخواهم به کارخانجات سر بزنم، مردم مشکل و درد دارند. من به همه زندان ها سر میزنم. شما پاسخ دهید چرا من وقتی در استان می روم، با کارآفرین دیدار میکنم و داد آنها بلند است. چرا دادکشاورز را درآوردید؟

دیدگاه های اقتصادی سیدابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دولت آینده

ریس

سیدابراهیم رئیسی در بخش سوم این مناظره در تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت خود گفت: من در ریاست قوه قضاییه با پرونده‌های بسیاری که در دستگاه اجرایی تولید می‌شود مواجه هستم. برای همین باید رفت در مرکز تولید فساد. مردم هم این را می‌دانند که من در مبارزه با فساد خط قرمز ندارم.

وی یادآور شد: ده‌ها بار ارزیابی کردید و می‌دانید که این خواست مردم از من است که ورود بکنم برای اصلاح امور. من الان در قوه قضاییه مطالبه‌گر هستم و اگر بیایم در دولت باید پاسخگو باشم. من در قوه قضاییه هستم و همه می‌دانند به این فکر نمی‌کنم که دنبال مقام باشم.

رئیسی افزود: به من اعتراض می‌کنید که چرا رفتم دنبال احیای کارخانه‌ها. سوال این است که چرا شماها دنبال این کارها نرفتید؟ شما هم می‌رفتید چند کارخانه را احیا می‌کردید، مردم دنبال دعواهای اقتصادی نیستند و این را می‌خواهند که مدیری مقتدر بیاید و کارشناسان را برای حل مشکلات به صف کند.

پاسخ سید ابراهیم رئیسی درباره " زمین خواری"

ریس

رییسی در پاسخ به این سوال گفت: یکی از مشکلات جدی کشور مساله زمین‌خواری است که زمین به جای مکانی برای سکونت و یا کاربری مشخص به کالای سرمایه‌ای مثل طلا و ارز تبدیل شده است

وی یادآور شد: در قوه قضائیه هم پرونده‌های زیادی در حال تولید است. دستگاه‌های مسئول در حوزه روستا و شهر و بخش‌هایی که مسئول هستند اگر کار خود را انجام بدهند، نوبت به دستگاه قضایی نمی‌رسد.

رئیسی خاطرنشان کرد: ما باید سازمان‌های مردم‌نهاد را فعال کنیم. مردم باید از تغییر کاربری‌ها جلوگیری کنند. دولت باید راه قانونی را برای مردم باز کند تا مردم سراغ کار غیر قانونی نروند. با پیگیری‌های دستگاه قضایی امروز زمین‌خواری در کشور کاهش یافته است.

پاسخ رئیسی به سوالی پیرامون تورم

سیسب

رییسی در پاسخ به این سوال گفت: برخی سال ۹۶ در همین سالن گفتند اگر رئیسی بیاید دلار ۵ هزار تومان می‌شود، الان شده ۳۰ هزار تومان؛ مثال این آقایون مثال دروازه‌بانی است که ۱۷ گل خورد و در مقابل گفت اگر من نبودم ۳۰ گل خورده بودیم. این حرف‌ها اصلا صحیح نیست و باید برای مشکلات راهکار ارائه کرد.

جمع بندی رئیسی در پایان مناظره

رسیس

رئیسی در فرصت جمع بندی خود گفت: ما در فضای مجازی عقبیم، زیرساخت‌ها مشکل دارد. من از بچه‌ها سوال می‌کنم، شما بازی که می‌کنید، چقدر وسط بازی حال‌تان گرفته می‌شود؟ خب زیرساخت‌ها مشکل دارد.

وی افزود: من خوم در فضای مجازی هستم و دو میلیون فالوور دارم و در جریان هستم. در این زمینه کار زیادی باید انجام داد و ما اصحاب ما می‌توانیم هستیم.

پربیننده ترین خبرها