کاربران عربستانی خواستار بازگشت بلندگو به مساجد شدند!

کاربران عربستانی خواستار بازگشت بلندگو به مساجد شدند!
شنبه 15 خرداد 1400 - 21:29

تصمیم مقامات عربستان مبنی بر محدود کردن استفاده از بلندگو در مساجد کشور، واکنش های زیادی در فضای مجازی برانگیخته است. کاربران توییتر با انتشار هشتگ "خواستار بازگشت بلندگوهای نماز هستیم" به این مسئله واکنش نشان دادند.

العالم-داغ های مجازی

عبداللطیف آل الشیخ، وزیر امور اسلامی عربستان هفته گذشته به همه مساجد در این کشور دستور داد که استفاده از بلندگوها را به اذان و اقامه محدود کنند و صدای بلندگوها را نیز به یک سوم درجه بلندگو کاهش دهند.

یکی از کاربران توییتر با تمسخر این اقدام نوشت: "خدا را شکر که هنوز می توانیم صدای پیش نماز را از تلویزیون بشنویم و به او اقتدا کنیم. دعا می کنم که این موقعیت ادامه داشته باشد و بخاطر بعضی ها که شنیدن صدای نماز آیت الله ها آزارشان می دهد، از بین نرود".

تصمیم محدودسازی صدای بلندگوها درپی کاهش محدودیت های اجتماعی به دستور ولیعهد عربستان در سال های اخیر، اتخاذ شد. یکی از مهم ترین دستورهای وی اجازه برپایی کنسرت موسیقی و پایان دادن به ممنوعیت اختلاط زن و مرد بود، آن هم در وضعیتی که کشور همچنان از مشکل آزادی بیان رنج می برد و مخالفان توسط حکومت بازداشت می شوند.

کاربر دیگری نوشت:" با وجود کرونا و خالی شدن خیابان ها، دست‌کم ما را از آنچه در طول زندگی بدان عادت کرده ایم محروم نکنید".

یکی از کاربران نیز گفت:" چرا باید از چند دقیقه صدای نماز محروم باشیم درحالی‌که موسیقی با وجود حرام بودن ممنوع نیست و همه جا پخش می شود؟".

پربیننده ترین خبرها