ترامپ: به‌زودی کاخ سفید را پس می‌گیریم!

يکشنبه 16 خرداد 1400 - 05:07

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پیامی ویدئویی، ادعا کرد که جمهوری‌خواهان به زودی سنا و کاخ سفید را در کنترل خود خواهند گرفت.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه رؤیاپردازی‌های خود برای بازگشت به این سمت، مدعی حضور دوباره جمهوری‌خواهان در کاخ سفید در آینده نزدیک شد.

ترامپ روز شنبه طی پیام ویدئویی که در شبکه مجازی «کمیته ملی سناتوری جمهوری‌خواهان» منتشر شد، ادعا کرد: «ما سنا را پس خواهیم گرفت، ما کاخ سفید را پس خواهیم گرفت، زودتر از آنچه که فکرش را کنید. این کار، واقعا چیز ویژه‌ای خواهد بود».

به نوشته وبگاه نشریه «فوربس» با اینکه تاریخ ضبط این ویدئو مشخص نیست اما انتشار آن ساعاتی قبل از سخنرانی او در مجمع سالانه حزب جمهوری‌خواه در ایالت کارولینای شمالی رخ داده است.

پیش از این نیز گزارش شده بود که ترامپ انتظار دارد تا ماه اوت (نیمه اول مرداد تا نیمه اول شهریور) بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور به کاخ سفید بازگردد.

«مگی هابرمن» خبرنگار روزنامه «نیویورک تایمز» که دهه‌هاست اخبرا مربوط به ترامپ را دنبال می‌کند و کسی بوده که برخی مسائل مربوط به دولت وی را برای اولین بار گزارش کرده، در توییتی ضمن بیان این که ترامپ این مسئله را با تعدادی از افرادی که با آن‌ها در ارتباط است در میان گذاشته، افزود ترامپ بر بازبینی نتایج انتخاباتی در ایالت‌هایی که همچنان تلاش می‌کند نتایج آن‌ها را تغییر دهد، متمرکز بوده است.

اعضای فرقه راست‌گرای افراطی کیواِنان معتقدند که در آمریکا یک دولت پشت پرده وجود دارد که ترامپ در دوره ریاست‌جمهوری خود در تلاش بود با آن‌ها مبارزه کند. حامیان این فرضیه یکی از عوامل اصلی حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه سال جاری میلادی بودند.

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ تا پیش از شمارش آرای پستی از بایدن پیش افتاده بود؛ اما با شمارش آرای پستی که در برخی ایالت‌ها تا چند روز طول کشید، نتیجه انتخابات به نفع بایدن تغییر کرد.

ترامپ پس از شکست در انتخابات، ادعای تقلب گسترده توسط دموکرات‌ها را مطرح کرد و ده‌ها شکایت در ایالت‌های مختلف مطرح کرد که تقریباً همه آن‌ها بی‌نتیجه ماندند. در نهایت، هواداران ترامپ روز بررسی آرای الکترال در جلسه مشترک کنگره، به این ساختمان حمله کردند که در نتیجه آن شماری کشته و زخمی شدند.

به رغم گذشت چند ماه از آغاز ریاست‌جمهوری جو بایدن در آمریکا، نتیجه نظرسنجی مشترک رویترز و موسسه «ایپسوس» نشان می‌دهد اکثر جمهوری‌خواهان دونالد ترامپ را «رئیس‌جمهور واقعی» این کشور می‌دانند و از نظر آن‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته این کشور تقلب شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها