پوتین: آمریکا توهم قدرت دارد

پوتین: آمریکا توهم قدرت دارد
يکشنبه 16 خرداد 1400 - 09:08

رئیس‌جمهور روسیه تصور غلط آمریکا درباره قدرتش درمقابل دیگران را اشتباه خواند و گفت آمریکا فکر می‌کند می‌تواند با هر اقدامی مقابله کند.

العالم - اروپا

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در اظهاراتی نسبت به تصور آمریکا از قدرت داشتن دربرابر تهدید‌های کشور‌های دیگر جهان واکنش نشان داده و آن را تصوری نادرست دانست.

پوتین در سخنانی در واکنش به تحریم‌های اخیر واشنگتن علیه مسکو، اعلام کرد: «آمریکا به اشتباه فکر می‌کند قدرت از بین بردن تهدید‌های دیگر کشور‌ها را دارد. این اشتباه است.»

او در ادامه به نقل از رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما ازسوی کنگره درباره برخی تهدید‌های خارجی می‌شنویم. همه این تهدید‌ها در راستای روند سیاسی آمریکا انجام می‌شود.»

پوتین در ادامه گفت: «مقامات آمریکا فکر می‌کنند کشورشان از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی به‌گونه‌ای است که می‌توانند با هر اقدامی مقابله کنند. مشکل چنین جوامعی این است که آن‌ها فکر می‌کنند به اندازه‌ای قدرتمند هستند که اگر اشتباه کنند مسئله‌ای پیش نمی‌آید.»

این مقام ارشد روسیه در ادامه افزود: «ما در حال حاضر با چنین مردمی معامله می‌کنیم، اما با جنگ تهدیدشان می‌کنیم و مشکلات را به جایی خواهیم رساند که دیگر نتوان آن را حل کرد.»

این سخنان پوتین تنها چند روز پیش از نشست او با «جو بایدن» همتای آمریکایی‌اش، در ژنو بیان شده است. به‌تازگی کاخ سفید جدول برنامه‌های سفر جو بایدن به کشور‌های اروپایی در روز‌های آینده را منتشر کرد. بنابر این رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۱۶ ژوئن با ولادیمیر پوتین در ژنو پایتخت سوئیس دیدار خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین روز گذشته در نشست مجمع اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ اعلام کرد: «درصورتی که جلسه‌ای با بایدن داشته باشیم موضوع بحث دو طرف، ثبات استراتژیک، تنظیم منازعات بین‌المللی، روند خلع سلاح، مبارزه با تروریسم، مبارزه با شیوع کرونا و مسائل زیست‌محیطی خواهد بود.»

پوتین در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه روسیه برای سال‌ها است که در فرایند‌های حل مشکل فلسطین دخیل بوده است، بر لزوم برگزاری مباحثه درباره تمام مسائل مربوط به موضوع فلسطین، تاکید کرد و گفت: «صلح پایدار در منطقه بدون راهکاری برای مناقشات فلسطین-اسرائیل، میسر نیست.»

او همچنین بر بررسی مسائل انباشته شده در خصوص مناقشات رژیم صهیونیستی و فلسطین تاکید کرد و همچنین ابراز امیدواری کرد که مشکلات کنونی را با استفاده از راهکار دو دولتی بتوان هرچه سریعتر حل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها