لیبی از سازمان ملل کمک خواست

لیبی از سازمان ملل کمک خواست
يکشنبه 16 خرداد 1400 - 14:20

هیات دائم لیبی در سازمان ملل خواهان کمک این سازمان برای بازگرداندن اموالی شد که به صورت غیرقانونی به خارج از کشور انتقال داده شده است.

العالم - لیبی

به گزارش الیوم السابع، هیات دائم لیبی در سازمان ملل در سی و دومین دوره مبارزه با فساد در نیویورک خواهان کمک سازمان ملل برای بازگرداندن اموال قاچاق شده به خارج کشور شد.

موسی الشرع، معاون نماینده هیات لیبی در سخنرانی خود در این دوره عنوان داشت: با وجود تلاش‌های ملی که در زمینه مبارزه با فساد صورت گرفته است، اما درگیری‌ها و بی ثباتی کشور طی سال‌های گذشته، محیطی را برای غارت و قاچاق اموال ملت لیبی به خارج از کشور ایجاد کرد، همچنین لیبی خسارت‌هایی را به این دلیل متحمل شد که برخی از کشورها بر روی دارایی‌های ثابت لیبی و سرمایه‌گذاری‌های ملکی آن دست گذاشتند و در این راستا، از شرایط سیاسی اضطراری کشور ما سوء استفاده کردند که این مساله باعث شده است مساله اموال غارت شده و قاچاق شده و دارایی‌های لیبی در خارج از کشور در رأس اولویت‌های مسئولان لیبی باشد.

وی افزود: اما تلاش لیبی هر چقدر هم که باشد، نیازمند همکاری بین المللی مشترک است و نیز اینکه تعامل مثبتی از جانب کشورهایی که این اموال به آنها قاچاق شده است، صورت بگیرد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها