5 دهه پس از نکسه؛ مقاومت امروز دست برتر را دارد

5 دهه پس از نکسه؛ مقاومت امروز دست برتر را دارد
يکشنبه 16 خرداد 1400 - 14:39

پنجاه و چهارمین سالروز نکسه در شرایطی برگزار شد که نشان داد نظریات برتری اسرائیلی از پایه سست است و فلسطین بیش از هر زمان دیگری به پیروزی قطعی نزدیک شده است.

العالم درگوشی

برخی از تاریخ ها و مناسبت ها ویژه روز پنجم ژوئن 67 را را نمی توان از حافظه مردم پاک کرد زیرا اشغالگران صهیونیستی حمله غافلگیر کننده ای به مصر، سوریه و اردن کردند و جنگ به نکسه ژوئن پایان یافت و رژیم افزون بر جولان سوریه و سینا مصر با اشغال سایر مناطق فلسطینی قدس، کرانه باختری و نوار غزه را تکمیل کرد.

قربانی جنگ شش روزه (15 تا 25 هزار عرب) و تلفات اشغالگران نیز حدود 1000 کشته بود که طی آن دهها هزار فلسطینی کرانه باختری آواره شدند و برخی روستاها کامل تخریب شد تا راه شهرک سازی در شرق قدس و کرانه باختری باز شود.

جنگی که اشغالگران پس از آن عبارت ارتش شکست ناپذیری که قطعنامه های سازمان ملل و به ویژه قطعنامه 242 شورای امنیت را زیر پا می گذارد را بر زبانها انداخت در مقابل کنفرانس های عربی در خرطوم برگزار شد.

فلسطینی ها تاکید دارند زمان شکست ها گذشته و اکنون زمان پیروزی است

اما امروز پس از 5 دهه از سالروز نکسه، واقعیت درگیری فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی تغییر یافته و مساله بازدارندگی و برتری ادعایی اسرائیل پس از معادلات جدید مقاومت که همراه با جانفشانی ها و تاکتیک های نظامی اخیر آنان در درگیری شمشیر قدس رو به زوال است .

سالروز النکسه امسال در شرایط و معادلات مختلفی و توازن بازدارندگی مقاومت رخ داد که در معادلات رژیم هیچ جایی نداشته است.

زیرا جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه ای گفت ناتوانی عربها هرگز تکرار نخواهد شد، زیرا فلسطینی ها در ابتدا به خاطر اعتماد بر خداوند و سپس خودشان و کمک به مردم دارای قدرت و اراده ای بی نظیری هستند.

این جنبش تاکید کرد درگیری شمشیر قدس و مواضع محکم مقاومت به دشمن پیام مشخص و آشکاری داده مبنی بر اینکه مقاومت اجازه اوارگی اهالی بیت المقدس و تسلط بر الاقصی و حمله به نمازگزاران را نخواهد داد و مقاومت آشکارا اعلام کرده اگر اشغالگران از مواضع خود بازنگردند و به حملات خود ادامه دهند مقاومت نیزاین بار با قدرت و غافلگیری های بیشتری به درگیری بازخواهد گشت.

یحیی السنوار رئیس جنبش حماس در نوار غزه تاکید کرد اگر درگیری اخیر با دشمن ادامه یابد شکل خاورمیانه تغییر خواهد یافت.

وی در دیدار با نویسندگان و دانشگاهیان غزه گفت دشمن نخواهد توانست واقعیت ادعایی قدس و شیخ جراح را با سواستفاده از اختلافات و عادی سازی تحمیل کند.

وی تاکید کرد گروههای مقاومت با حمایت حزب الله و جمهوری اسلامی ایران در حال بازسازی خود است .

معادلات جدید مقاومت اسلامی و توازن بازدارندگی در درگیری اخیر، اشغالگران اسرائیلی را به لغو راه پیمایی پرچم های شهرک نشینان در پنج شنبه اتی در قدس اشغالی واداشت.

برخی رسانه های اسرائیلی اعلام کردند دفعه گذشته قرار بود این راه پیمایی برگزار شده و موشک هایی به قدس شلیک شود با این ادعا که بنی گانتز وزیر امنیت اسرائیل خواهان عدم اجرای راه پیمایی های پرچم ها در قدس به بهانه نیاز مسیر به تلاش امنیتی ویژه بوده است.

گفتنی است فراخوان ها موسوم به راه پیمایی پرچم ها با فراخوان های اهالی بیت المقدس و فعالان و عزیمت به مسجدالاقصی مبارک و حضور در خیابان های شهر و منطقه قدیمی و اطراف ان و مقابله با این راه پیمایی همراه شد.

پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین،اشغالگران را به اعتراف به شکستشان سوق داد

شکستی که فرماندهان ارتش اشغالگر، دستگاه شاباک را مسئول آن دانسته و تاکید کردند مقاومت غزه در مدیریت درگیری به گونه ای بود که ناتوانی ارتش اشغالگر و عدم آمادگی آنان را نشان دهد .

بیم و شکست و رسوایی های گزارش های بی وقفه رسانه های اشغالگر درباره هدف قرار دادن زیر ساخت های جنبش های مقاومت در نوار غزه با صدها ضربه و پس از آن حمله به قلب رژیم با حملات صدها موشکی در این درگیری همچنان ادامه داشت و بیانگر انتقادات اویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش اسرائیلی به فرمانده تیپ برای شکست دادنشان در درگیری و اعلام تشکیل تیم تحقیقاتی برای شکست اطلاعاتی بود.

رژیم اشغالگر بیشتر از دو دهه از درگیری های ژوئن 2006 فرماندهان خود را از دست می دهد و در مقابله با گروههای مقاومت فلسطین شکست های بی وقفه ای می بیند .نیروهای اشغالگر در سال 2005 از نوار غزه از یک سو طرد شدند و پیش از ان نیز سال 2000 از یک سو پس از شکست واقعی در میدان بیش از 18 سال درگیری های ژوئن 2006 در جنوب لبنان شکست خورد و تاکید کرد این ارتش دیگر به تحقق اهداف سیاسی خود امیدی ندارد.

جنگ اخیر برای مردم فلسطین و امت عربی و اسلامی بسیار سالمتر بود زیرا نفوذ استراتژیکی عمیقی در داخل جامعه اسرائیل به وجود آورد و از تبعات ان نیز درگیری میان راستگرایان و چپگرایان اسرائیلی بود و این جنگ ثابت کرد رژیم صهیونیستی قابل شکست نابودی و از بین رفتن است و جنگ هایی به این شکل و انبوهی و دیگر جنگ ها و پیروزی ها به فروپاشی این رژیم جعلی خواهد انجامید.

پربیننده ترین خبرها