مشعل: نبرد شمشیر قدس خلاقیت و نوآوری‌های مقاومت را نشان داد

مشعل: نبرد شمشیر قدس خلاقیت و نوآوری‌های مقاومت را نشان داد
يکشنبه 16 خرداد 1400 - 17:22

رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج تاکید کرد که مقاومت در نبرد شمشیر قدس نوآوری‌های زیادی را به نمایش گذاشت.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل در سخنانی در کلاب هاوس تصریح کرد که ساکنان سرزمین‌های اشغالی 1948 بزرگ‌ترین حامی و پشتیبان ساکنان قدس هستند. وی گفت: دشمن گمان می‌کرد جنگ علیه قدس پایان یافته، اما نمی‌دانست که این شهر مایه خیر و برکت است و عزم امت برای دفاع از مقدسات خود را بیش از پیش جزم خواهد کرد.
مشعل خاطر نشان کرد که برای فلسطینیان، هرگونه مسئله سیاسی، ملی یا دینی که به قدس مربوط شود، به منزله بازی با آتش خواهد بود، به همین خاطر فلسطینیان باید در برابر تجاوزات دشمن قاطعانه مقاومت و پایداری می‌کردند.
وی گفت: آنچه در قدس اتفاق افتاد، مصادف شد با 54امین سالروز نکسه (جنگ شش روزه در سال 1967 و اشغال مابقی اراضی فلسطینی از جمله قدس شرقی) اما ملت فلسطین تمامی شکست‌ها را از تاریخ خود محو خواهد کرد.
خالد مشعل اظهار داشت که دشمن صهیونیستی در جنگ اخیر همزمان قداست مکان (مسجد الاقصی) و زمان (ماه مبارک رمضان) را هتک حرمت کرد.
وی بر ضرورت کنار گذاشتن اختلافات داخلی تاکید کرد و گفت دشمن همه ما یکی است و هدف ملی نیز یکی است.
مشعل تاکید کرد که مقاومت و در راس آن‌ها گردان‌های قسام پس از تجاوزات دشمن علیه قدس، وارد میدان شد و به رغم محدودیت میدان مانور در نتیجه محاصره همه جانبه، واکنش نشان داده و قواعد درگیری جدیدی را با دشمن برقرار کرد.
وی اظهار داشت که نبرد شمشیر قدس از نوآوری‌ها و خلاقیت‌های جدید حماس پرده برداشت و مقاومت هر بار که با دشمن روبه رو می‌شود، قدرتمندتر از قبل شده است.
مشعل تصریح کرد که جنگ 2014 در غزه با بمباران برج های مسکونی پایان یافت و جنگ اخیر نیز دقیقا از همین نقطه شروع شد، به همین خاطر جنگ 11 روزه از همان لحظات اول جنگی سخت بود.
خالد مشعل خاطر نشان کرد که دامنه جنگ اخیر به سرتاسر اراضی فلسطینی کشیده شد و همه در آن مشارکت داشتند.
وی گفت که مقاومت فلسطین در غزه می تواند دست به اقداماتی بزند که ارتش ها هم از آن عاجز هستند.
مشعل در پایان تاکید کرد که شکست دشمن صهیونیستی بسیار نزدیک است و ما می توانیم مسیر پیروزی را ترسیم کنیم.

پربیننده ترین خبرها