درخواست یکصد رهبر سابق جهان از گروه ۷ درباره واکسن کرونا

درخواست یکصد رهبر سابق جهان از گروه ۷ درباره واکسن کرونا
دوشنبه 17 خرداد 1400 - 08:28

یکصد رهبر سابق جهان از گروه ۷ خواستند هزینه واکسیناسیون سراسری علیه ویروس کرونا را پرداخت کنند.

العالم _ جهان

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، یکصد رئیس جمهور و نخست وزیر و وزیر خارجه سابق کشورها از دولت‌های ثروتمند عضو گروه ۷ خواستند برای ممانعت از جهش ویروس کرونا و تهدید مجدد جهان، هزینه واکسیناسیون جهانی را پرداخت کنند.
این رهبران سابق جهان درخواست خود را در آستانه اجلاس جی ۷ مطرح کرده‌اند که روز جمعه ۲۱ خرداد در لندن برگزار می‌شود و در جریان آن جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، با رهبران انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن دیدار می‌کند.
رهبران سابق جهان در نامه خود عنوان کرده‌اند که همکاری‌های جهانی در سال ۲۰۲۰ به شکست انجامید اما سال ۲۰۲۱ می‌تواند سرآغاز دوره جدیدی باشد.
این نامه می‌گوید: «حمایت جی ۷ و جی ۲۰ که امکان دسترسی کشورهایی با درآمد متوسط یا کم درآمد به واکسن را فراهم می‌آورد، یک عمل خیریه نیست، بلکه منافع استراتژیک هر کشوری چنین ایجاب می‌کند.»
گوردون براون و تونی بلر، نخست وزیرهای سابق انگلستان، بان کی مون، دبیرکل سابق سازمان ملل متحد و پانزده رهبر سابق کشورهای آفریقایی در شمار امضاکنندگان این نامه هستند.
آنها تاکید کرده‌اند که رهبران جی ۷ و دیگر رهبرانی که به این اجلاس دعوت شده‌اند باید تضمین کنند که در طول دو سال جهت مقابله با ویروس کرونا در سراسر جهان حدود ۳۰ میلیارد دلار هزینه می‌کنند.
نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۷۹ درصد در انگلستان و آمریکا و ۶۳ درصد در فرانسه از این سیاست پشتیبانی می‌کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها