تحکیم روابط انصارالله یمن و حماس؛ تغییر موازنه به زیان ریاض و تل آویو

تحکیم روابط انصارالله یمن و حماس؛ تغییر موازنه به زیان ریاض و تل آویو
سه شنبه 18 خرداد 1400 - 11:26

به رغم تلاش واشنگتن، ریاض و تل آویو، روابط انصارالله و حماس روز به روز عمیق‌تر می‌شود .

العالم - یمن

الاخبار با تاکید بر عمیق‌تر شدن روابط جنبش انصارالله یمن و حماس نوشت: واشنگتن، ریاض و تل آویو برای جلوگیری از این روابط تلاش می‌کنند و رسانه‌های وابسته به ریاض یا اخوان المسلمین بر مخالفت با این روابط تاکید کردند.

تغییر موازنه به زیان ریاض و تل آویو

پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان در مقاله‌ای به قلم لقمان عبد الله نوشت: با گذشت زمان، روابط بین یمن و آرمان فلسطین و انتقال آن از بُعد معنوی و رسانه‌ای به سیاسی و نظامی، در حال عمیق‌تر شدن است. آمریکا، عربستان و اسرائیل برای جلوگیری از این روابط یا دستکم محدود کردن آن یا جلوگیری از تحکیم آن تلاش می‌کنند. طرح‌های جدید صلح از جانب آمریکا و متحدانش، فقط به دنبال گرفتن قدرت یمن و تأثیر منطقه‌ای آن است. به ویژه که این کشور‌ها برای محدود کردن حضور جنبش انصارالله در مناطق جغرافیایی جدا شده از دیگر مناطق تلاش می‌کنند. آمریکا همچنین به دنبال تحمیل شرایطی است که از طریق آن بتواند یمن را از حضور در معادله منطقه‌ای محروم کند. در این چارچوب، منابع این پایگاه گفتند واشنگتن پیشنهاد‌های وسوسه کننده‌ای در زمینه جدا کردن روند انسانی از دیگر مسائل و لغو محاصره یمن ارائه کرده است و هدف اصلی آن، دور کردن یمن از طرح‌ها برای بازپس گیری حاکمیت و سرزمین اشغالی خود است.

تعمیق روابط استراتژیک حماس و انصارالله

این پایگاه در ادامه نوشت: معاذ ابو شماله نماینده جنبش حماس در صنعا، در اقدامی نمادین که بُعد معنوی داشت و احتمالا پس از آن اقدامات دیگری در همین مسیر اتخاذ خواهد شد، از محمد علی الحوثی عضو شورای سیاسی انصار الله به سبب ایفای نقش در حمایت و پشتیبانی از آرمان فلسطین تشکر کرد.

ابو شماله سلام و درود رهبری حماس را به رهبری انصار الله رساند. الحوثی در این دیدار، با تاکید بر حمایت ملت یمن از مبارزات ملت فلسطین، افزود: ملت یمن با یک چشم به همه گروه‌های فلسطینی می‌نگرد.

وی همچنین گفت حمایت از فلسطینیان وظیفه و افتخار است.

پیش از این هم، زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی با اتخاذ موضع برجسته، از مواضع ملت یمن در اعلام همبستگی با ملت فلسطین و حمایت از آن و همچنین از اعلام الحوثی (دبیر کل جنبش انصارالله) به سبب طرح جمع آوری کمک برای ملت فلسطین تشکر کرد.

صداوسیما

پربیننده ترین خبرها