گفتگو العالم با خانواده منی الکرد؛

دختر جوانی که نماد مقاومت محله «شیخ جراح» شد

سه شنبه 18 خرداد 1400 - 11:37

الکرد، از فعالان فلسطینی و برادرش محمد دو تن از مبارزان و چهره های سرشناس مقاومت مردمی و از شاهدان رنجی هستند که این روزها گریبانگیر محله محاصره شده شیخ جراح شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی منی و محمد الکرد، دو تن از مبارزان و چهره های سرشناس محله شیخ جراح را که سهم بسزایی در انعکاس مصائب این محله و دفاع از آن داشتند را آزاد کرد.

رژیم صهیونیستی این برادر و خواهر را به اتهام اختلال در نظم عمومی و آشوب طلبی بازداشت کرده بود.

"یعقوب ابو عرفه"، عضو کمیته اهالی شیخ جراح گفت: آنها وقتی که برای بازداشت این خواهر و برادر آمده بودند تصور می کردند آمده اند تا به مقاومت و پایداری شهروند قدس در برابر اشغالگری پایان دهند. آنها فکر می کردند به این روش می توانند جوانان قدس را سرکوب کنند اما نتوانستند.

منی و محمد الکرد، دو نماد مقاومت شیخ جراح و شاهدان زنده همه رنجی هستند که ظرف 4 هفته گذشته بر این محله گذشته است. رژیم اشغالگر در این مدت تمام ابزارهای موجود اعم از فریب و دروغ و بازداشت و سرکوب و محاصره را برای اجرای نقشه های خود در این محله به کار گرفت اما نتوانست.

پدر منی و محمد الکرد به خبرنگار العالم می گوید: صهیونیستها می خواستند همه جوانان قدس را به جرم اعتراض دستگیر کنند اما منی و محمد از همه جوانان در شبکه های اجتماعی فعال تر بودند پس گفتند بهتر است این دو جوان را دستگیر کنیم تا عبرتی برای بقیه شوند اما خداوند به این دو جوان الهام کرد باید قوی باشند و توجهی به خواسته یهودیها نکنند چون آنها فقط می خواهند ما را خفه کنند. برای همین فرزندانمان را دستگیر می کنند تا ما را بترسانند.

در حال حاضر حدود سه هزار فلسطینی در شیخ جراح زندگی می کنند. صهیونیست ها پیش از این بخش گسترده ای از زمین این محله را تصاحب کرده و سه شهرک در آن ساخته اند و اکنون به سراغ 28 خانه ای که حدود 500 فلسطینی را در خود جای داده رفته اند تا برای تغییر بافت و هویت قدس، زمین هایشان را بگیرند.

منی و محمد الکرد به همراه دیگر فعالان این محله رژیم صهیونیستی را به ستوه آورده و با رسوا کردن رژیم صهیونیستی و نقشه های آن، صدایشان را به گوش جهانیان رساندند.

پربیننده ترین خبرها