لغو راه پیمایی پرچم و ثبت معادله بازدارندگی توسط مقاومت؛ آیا به زودی در قدس نماز می خوانیم؟

 لغو راه پیمایی پرچم و ثبت معادله بازدارندگی توسط مقاومت؛ آیا به زودی در قدس نماز می خوانیم؟
سه شنبه 18 خرداد 1400 - 15:01

مقاومت فلسطین در تثبیت معادله بازدارندگی که طی سالیان گذشت  آن را پی ریزی کرده توانسته موفقیت چشمگیری به دست بیاورد  و آخرین رکن آن را نیز در درگیری شمشیر قدس که زمام آن در دستان مقاومت و در واکنش به جنایت ها و عربده زنی های اشغالگران در قدس اشغالی بود، تکمیل کرد.

العالم - كشكول

امروز مقاومت، معادله بازدارندگی جدیدی ثبت کرده زیرا اشغالگران پس از تهدیدات یحیی السنوار رئیس جنبش حماس و همراهانش در گروههای مقاومت، مبنی بر بمباران شهرهای شهرک نشینان صهیونیستی در صورت بروز حمله یا تجاوز جدیدی به قدس اشغالی یا مسجدالاقصی از راه پیمایی پرچم ها انصراف دادند.

معادله "قدس خط قرمز است" نیز معامله ترامپ را تهی و بی ارزش کرد و تسلط اشغالگران بر قدس کم کم کمرنگ شد و فلسطینی ها هم اکنون برای اولین بار از نکسه ژوئن 1967 زمان اشغال قدس توسط اشغالگران دارای فصل الخطاب هستند.

پیروزی موشک های غزه با پخش ویدئوی مقاومت فلسطین پرنگ تر شد زیرا دو اسیر اشغالگر را صوتی و تصویری نشان می داد که یکی از آنان از فرماندهان اسرائیلی برای آزادی اش کمک می خواست و و دومی نیز مربوط به گلعاد شالیت در زمان اسارتش پیش از معامله تبادل اسرا در سال 2011 بود

این ویدئو، کیفیت اسارت شالیت و تونل های مقاومت را نشان می داد که برخی از آنها تا شهرک های صهیونیست نشین در عمق فلسطین اشغالی در نوار غزه امتداد دارد. می توان وضعیت نابسامان صهیونیست ها را با دیدن این ویدئو تصور کرد به گونه ای که فرماندهان نظامی و سیاسی دیروز در صدد توجیه و کاستن از ارزش آن بودند به ویژه که مسئولین اسرای اسرائیلی پیش از این ادعا داشتند دو سربازی که سال 2014 به اسارت مقاومت درامدند ،کشته شده اند.

شکست اشغالگران در جلوگیری از تلفات روحی و معنوی مردم علیرغم داشتن امپراطوری های رسانه ای جهانی که اخیرا نیز برخی امپراطوری های رسانه های عربی بدان پیوسته اند یعی آسیب روانی برای اولین بار طی دهه های گذشته اما توافق عجیب مخالفان نتانیاهو (یائیر لاپید و نفتالی بنت) برای سرنگون کردن وی و تلاش بنت برای جنگ افروزی و جلوگیری از تشکیل دولت مخالفانش و ترس از ترورهای سیاسی یعنی تشدید درگیری داخلی در رژیم صهیونیستی و اینکه این رژیم سریعا و به گفته فرماندهان مقاومت در حال فروپاشی است و شاید تحقق وعده رهبر انقلاب اسلامی ایران باشد که به زودی میان نمازگزاران قدس خواهیم بود.

پربیننده ترین خبرها