نمایندگان کنگره در کابوس حملات مشابه شش ژانویه

نمایندگان کنگره در کابوس حملات مشابه شش ژانویه
سه شنبه 18 خرداد 1400 - 16:40

نمایندگان کنگره آمریکا که همچنان در بیم و کابوس حملاتی مشابه ششم ژانویه ۲۰۲۱ به سر می برند؛ خواستار تغییرات درنحوه مراقبت های امنیتی از این مکان شدند.

العالم - آمریکا

در حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ برابر با ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ جمعی از سفیدپوستان آمریکایی به تحریک دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عمارت کنگره که در آن هنگام شمارش نهایی آرای «مجمع گزینندگان» انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا توسط معاون رئیس جمهوری و رئیس مجلس نمایندگان درجریان بود حمله برده و به گفته خبرنگار رویترز حاضر در صحنه و دیگر رسانه های آمریکایی، حمله کنندگان که مشخص شد افرادی زبده و از نظامیان سابق ارتش آمریکا بودند، گزارش داده بودند که قصد دستگیری این دو مقام آمریکایی و اعدام آنها را داشتند.

رویترز درباره بیمی که همچنان از این حمله بر اعضای کنگره آمریکا مستولی است، گزارش داد: دو کمیته «امنیت داخلی» و «قوانین» سنا با بازنگری وضعیت امنیتی موجود جهت حفاظت ازاین مکان، خواستار برداشته شدن گام های امنیتی موثرتر و تازه ای شدند.

بنابراین گزارش در بازنگری مسائل امنیتی صورت گرفته توسط این دو کمیته از سنا، مشخص شد که در وضعیت های بحرانی ، حداقل حدود سه ساعت زمان می برد تا با تاییدهای لازم، نیروهای گاردملی و ارتش بنابر فرمان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عازم این محل شوند.

رویترز افزود: در گزارشی ۹۵ صفحه ای که بخشی از صحبت های تحریک آمیز ترامپ در روز وقوع این حمله (تروریستی) به آن ضمیمه شده، این دو کمیته سنا خواستار رفع موانع و پاسخ سریع پنتاگون در مواقع اضطراری شدند.

رویترز نوشت: دو کمیته سنا با بررسی و برآورد وضعیت امنیتی حاکم بر مکان کنگره آمریکا با توجه به آنچه در حمله (تروریستی) ۱۷ دی ماه رخ داد، روز سه شنبه با ارائه لوایحی خواستار تنفیذ اختیارات بیشتری به روسای پلیس حاضر در کنگره برای ارتباط سریع و بدون واسطه با پنتاگون در وضعیت فوق العاده شدند.

پس از واقعه تروریستی حمله سفیدپوستان آمریکایی به عمارت کنگره که با تحریک رئیس جمهوری وقت صورت گرفت، این منطقه تا مدتها به محاصره امنیتی گارد ملی و ارتش آمریکا در آمد و از آن بعنوان «منطقه سبز بغداد» نام برده می شد.

این بحران سیاسی بعدها منجر به برگزاری دومین استیضاح از چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا شد که وی بار دیگر با حمایت جمهوریخواهان سنا از این جرم تبرئه شد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها