توصیه رئیس سابق موساد به آمریکا برای خارج نکردن نظامیانش از عراق

توصیه رئیس سابق موساد به آمریکا برای خارج نکردن نظامیانش از عراق
سه شنبه 18 خرداد 1400 - 16:39

رئیس سابق موساد با ابراز نگرانی از تمایل آمریکا و کشورهای اروپایی برای احیای توافق هسته‌ای ایران، به واشنگتن توصیه کرد نظامیان خود را برای حفظ فشار بر تهران از عراق خارج نکند.

العالم - فلسطین اشغالی

«یوسی کوهن» که چند روزی می‌شود از اتمام دوره ریاستش بر سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) می‌گذرد، هنوز هم لفاظی‌ها و اتهام‌زنی‌ها به تهران را تکرار می‌کند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌ پست»، کوهن شامگاه دوشنبه طی اظهاراتی در دانشگاه «بار ایلان» از فعالیت‌های ایران در منطقه غرب آسیا و همچنین اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی به دنبال احیای توافق هسته‌ای ایران هستند، عمیقاً ابراز نگرانی کرد.

وی با تکرار اتهامات نخ‌نماشده و بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: «ما باید درقبال ایران لجوج و جدی باشیم. باید به ایران بگوییم که اقداماتش غیرقابل قبول است. این روند محوری استراتژی ما است».

رئیس سابق موساد با توصیه به آمریکا برای خارج‌نکردن نظامیانش از عراق، مدعی شد: «اگر آمریکا، عراق را ترک کند، آن [کشور] توسط ایران تصرف می‌شود. بخش اعظمی از راکت‌هایی که حین عملیات اخیر (جنگ ۱۲ روزه غزه) از شمال به سمت ما شلیک شد، تحت مدیریت ایران بود. این کشور از دو سازمان تروریستی علیه ما حمایت می‌کند».

بر اساس این گزارش، کوهن با ادعای اینکه ایران در حال کمک به گروه‌های مقاومت در لبنان و نوار غزه برای دستیابی به تسلیحات پیشرفته و نقطه‌زن است، گفت این مسئله باعث شده سطح تهدید علیه رژیم صهیونیستی به میزان بی‌سابقه‌ای بالا برود زیرا گروه‌های مقاومت تا کنون چنین سلاح‌های پیشرفته‌ای در اختیار نداشته‌اند.

وی پیش از این نیز با درخواست برای افزایش تحرکات نظامی علیه ایران، ادعا کرده بود: «مبارزه با این کشور ادامه دهد تا زمانی که ایرانی‌ها متوجه شوند هر اشتباهی از جانب آنها با پاسخ دردناکی مواجه خواهد شد».

«حفظ برتری نظامی اسرائیل» قانونی در آمریکا است که ایالات متحده را ملزم می‌کند از طرق مختلف از جمله ایجاد محدودیت برای فروش تسلیحات به سایر کشورهای منطقه غرب آسیا از حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی در این منطقه اطمینان حاصل کند.

تقریباً از سال ۱۹۷۳ میلادی تاکنون یعنی زمانی که آمریکا با تهدید تل‌آویو در خصوص حمله مستقیم اتمی به قاهره مجبور به ایجاد یک خط تدارک هوایی به سمت خاک فلسطین اشغالی و ارسال حجم عظیمی از کمک‌های نظامی برای جلوگیری از سقوط رژیم صهیونیستی شد، اصل برتری کیفی نظامی رژیم صهیونیستی تبدیل به یک راهبرد غیرقابل خدشه در تمام دولت‌های آمریکا شده است.

بر این اساس تحویل هر نوع سلاح به هر کدام از کشورهای خاورمیانه که امکان تسلط هوایی، دریایی و زمینی رژیم صهیونیستی را به خطر اندازد، ممنوع شد. علاوه بر این باید با کمک‌های گسترده نظامی و اقتصادی این برتری تضمین شود.

پربیننده ترین خبرها