شورای پرواز یمن: فرودگاه های یمن همچنان در محاصره ائتلاف متجاوز است

شورای پرواز یمن: فرودگاه های یمن همچنان در محاصره ائتلاف متجاوز است
پنج‌شنبه 20 خرداد 1400 - 08:52

رائد طالب جبل، قائم مقام شورای عمومی هوانوردی غیر نظامی و رادار در یمن گفت که ائتلاف متجاوز سعودی همچنان به محاصره کامل فرودگاه های این کشور ادامه می دهد.

العالم - یمن

خبرگزاری رسمی یمن "سبا" به نقل از جبل گفت: "ائتلاف متجاوز از 26 مارس 2015 به بعد از هیچ اقدامی برای اختلال در ناوبری هوایی در فرودگاه های یمن از جمله فرودگاه بین المللی صنعا فروگذار نکرده است. "

جبل افزود: شورای عمومی هوانوردی غیر نظامی در مقابل این تجاوز، همواره تدابیر لازم را برای تضمین سلامت ناوبری هوایی در چارچوب استانداردهای سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی - ایکائو اندیشیده است.

وی در ادامه گفت: یکی از این تدابیر انتشار بیانیه خلبانان هر سه ماه یک بار است که در آن آمده است که همه فرودگاه های یمن به جز فرودگاه های تعز و الحدیده – که در حمله های دشمن به طور کامل تخریب شده اند – برای سفرهای تجاری و سازمان ملل باز هستند.

وی خاطرنشان کرد که به جز دو فرودگاه تعز و الحدیده که در حملات ائتلاف متجاوز به طور کامل تخریب شده اند، هیچ یک از فرودگاه های یمن از جمله فرودگاه بین المللی صنعا تعطیل نیستند.

وی خاطرنشان کرد که ائتلاف تجاوز به سرکردگی عربستان بر خلاف همه قوانین و توافقنامه ها و پروتکل های بین المللی از جمله توافقنامه شیکاگو – که بر ممنوعیت حمله به فرودگاه ها حتی در شرایط جنگی تصریح دارد – فرودگاه های یمن را محاصره کرده است.

وی خواستار بازگشایی هر چه سریعتر و بی قید شرط فرودگاه صنعا شده و گفت که بازگشایی این فرودگاه، مستلزم پایان دادن به محاصره این فرودگاه توسط ائتلاف متجاوز است زیرا این فرودگاه شریان اصلی ارتباط ملت یمن با دنیای خارج است.

پربیننده ترین خبرها