واکنش گروه های فلسطینی به شهادت 3 فلسطینی در شمال کرانه باختری رود اردن

   واکنش گروه های فلسطینی به شهادت 3 فلسطینی در شمال کرانه باختری رود اردن
پنج‌شنبه 20 خرداد 1400 - 11:09

گروه های و جریان های ملی فلسطینی درپی شهادت 3 فلسطینی به نام های جمیل العموری  و أدهم علیوی و تیسیر العیسه در شهر جنین اعتصاب همگانی کردند.

العالم - فلسطین

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از اسرائیل به علت دامن زدن به خشونت ها انتقاد کرد و اعلام کرد که 2 افسر دستگاه اطلاعات نظامی تشکیلات خودگردان و یک آزاده فلسطینی در جنین به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی به شهادت رسیدند.

نبیل ابوردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان اعلام کرد: تداوم اقدامات رژیم اشغالگر و نقض مداوم حقوق ملت فلسطین و تجاوزات و کشتارهای روزانۀ این رژیم از جمله جنایت امروز جنین و همچنین نقض قانون بین الملل باعث بروز تنش و وخامت شدید اوضاع خواهد شد.

حسین الشیخ عضو کمیته مرکزی جنبش فتح هم در تویتر نوشت: تداوم یورش به شهرها و روستاها و اردوگاه های آوارگان و حمله به فلسطینی ها و پایگاه ها و نیروها و افسران امنیتی مکمّل تجاوزات رژیم اشغالگر است.

شیخ افزود: در واکنش به این یورش ها باید همه راه ها را برای دفاع از ملت فلسطین و نیروهای دستگاه ها و پایگاه های امنیتی پیمود و این اقدامات مجرمانه اشغالگران را در محافل بین المللی محکوم کرد.

فوزی برهوم سخنگوی حماس هم صبح امروز اعلام کرد: روحیه مبارزات ملی نیروهای دستگاه های امنیتی در جنین نشان می دهد که ملت فلسطین ملتی آزاده است که تن به تسلیم نمی دهد.

جنبش مجاهدین فلسطین هم اعلام کرد : راه مبارزه با اشغالگر بهترین راه برای مقابله با دشمن جنایتکار است و این همان خواسته ملت فلسطین است.

نیروهای اشغالگر بامداد امروز 2 نیروی دستگاه اطلاعات نظامی را در شهر جنین در شمال کرانه باختری رود اردن شهید کردند. اشغالگران همچنین یک جوان فلسطینی را در جنین شهید کردند و یک جوان دیگر را زخمی کردند. این دو جوان هنگام حمله نیروهای اشغالگر داخل خودروی خود بودند. جوان شهید "جمیل العموری" نام دارد و جوان زخمی نیز "أنس أبوزید" نام دارد که در بیمارستان بستری است.

پربیننده ترین خبرها