آیا آمریکا از حملات پهبادی درس عبرت می آموزد؟

آیا آمریکا از حملات پهبادی درس عبرت می آموزد؟
جمعه 21 خرداد 1400 - 15:19

کارشناسان معتقدند که مقاومت عراق به قدری در این کشور ریشه دوانده که آمریکا را با ذلت از این سرزمین بیرون خواهند راند با این تفاوت که این بار اجساد نیروهای آمریکایی از عراق خارج خواهد شد.

العالم - نظرکده

از سوی دیگر، مردم عراق با حضور نیروهای آمریکایی در کشورشان مخالفند و معتقدند که این نیروها فقط با زور از این سرزمین خارج خواهند شد.

اما موضوع مهم آن است که آمریکا که نقش مهمی در زمینه گسترش تروریسم و ایجاد داعش ایفا کرده است، برای آنکه بتواند به حضورش در عراق ادامه دهد امروز مدعی است که می خواهد به این کشور برای مبارزه با تروریسم کمک کند.

این همان داستان مضحکی است که دیگر کسی آن را باور نمی کند.

واقعیت آن است که هدف اصلی آمریکا از تلاش برای ماندن در عراق، تضمین منافع رژیم صهیونیستی در منطقه است، زیرا در صورتیکه آمریکا از عراق برود، اسرائیل نیز در این منطقه به ویژه در سوریه جایی نخواهد داشت، چرا که عراق، نقطه اصلی حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است.

از سوی دیگر، آمریکا می داند در صورت خروج از عراق، حشد الشعبی، جایگزین نیروهای آمریکایی خواهد شد به همین دلیل مواضع حشد را بمباران می کند چرا که همین گروه بود که با داعش جنگید، آن را بیرون انداخت و همدستی اش با آمریکا را افشا کرد.

به همین دلیل بود که حشد الشعبی اعلام کرد که حمله با پهبادهای بمب گذاری شده به مواضع آمریکا، پیامی به واشنگتن است مبنی بر اینکه موضوع اخراجش از عراق، شوخی نیست و در عمل اتفاق خواهد افتاد.

کارشناسان افزودند :مقاومت فلسطین توانست علیرغم امکانات اندک پیشرفت کند چه رسد به نیروهای باتجربه الحشد الشعبی با امکانات مالی و انسانی .

آنها افزود: علیرغم مانع تراشی و پارازیت های امریکا بر پهبادها اما پهبادهای الحشد العشبی متاثر از آن نبود و دستاورد بزرگی برای ما است.

کارشناسان افزود: سامانه دفاعی امریکا که تصور می کرد سپرشان در برابر این جنگنده هاست اما واقعیت این است که هیچ فایده ای برای این نوع پهبادها نداشت.

سیاستمداران تاکید کردند پیام های الحشد العشبی عراق به امریکا، دلیلی بر توان آنان در آسیب رساندن به آنان است و واشنگتن همه مشکلات خود با عراق را امتداد مشکلات خود با ایران می داند زیرا برخی اندشمندان و پژوهشگران معتقدند مساله حمله به عراق 2003 به دلایلی اشتباه بسیار بزرگی بود.

آنان افزودند: در ابتدا به دلیل جنگ صدام علیه ایران از سال 1980 تا 1988 عراق را مانعی برای ایران می دانستند. متفکران آمریکایی معتقدند با فروپاشی صدام، عراق بخشی از معادله ایران از سویی و واشنگتن و تل آویو از سوی دیگر است .

آنها تاکید کردند هیچ کس نمی داند موضع گیری آنان آیا درست بوده یا نادرست .

پربیننده ترین خبرها