صدای طبل جنگ از ادلب به گوش می رسد...

صدای طبل جنگ از ادلب به گوش می رسد...
جمعه 21 خرداد 1400 - 22:50

همزمان با استقرار گسترده نظامی و موضع‌گیری مجددِ میدانی در ادلب- خواه مناطق تحت کنترل دولت سوریه و خواه مناطق تحت اشغال گروه‌های مسلح و ارتش ترکیه، ادلب بار دیگر به جبهه‌ای بسیار داغ تبدیل شده و در صدر خبرها قرار گرفته است.

العالم- کشکول

در حالی‌که گروه‌های مسلح از مدت‌ها پیش درصدد افزایش حملات به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی خطوط تماس و نیز رصد مراکز استقرار نیروهای ارتش در جبهه‌های مختلف هستند، یگان‌های ارتش سوریه با بانکی از اهداف متعددِ این گروه‌ها برخورد کرده‌اند. بنابراین در اینجا از تحولات میدانی صحبت می‌کنیم که جبهه حومه ادلب هر لحظه ممکن است شاهد آنها باشد.

ارتش سوریه، که همواره بر آمادگی خود برای رویارویی با تمامی سناریوهای احتمالی در این جبهه تأکید دارد، ضربات دردناکی به گروه‌های تروریستی وارد می‌کند از جمله نشست فرماندهان نظامی بارز گروه جبهه النصره، از جمله "ابو خالد الشامی"- از شخصیت‌های نزدیک به "ابومحمد الجولانی" رهبر ارشد این گروه تروریستی- را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

به موازات حملات ارتش سوریه به تروریست‌ها، نیروی هوایی مشترک روسیه و سوریه 15 تروریست مسلح، از جمله "امیر" بارز در گروه القاعده و همراهانش در حومه ادلب را به هلاکت رسانده و بیش از 20 تروریست را زخمی کردند. در جریان این حملات همچنین 4 مقر نظامیِ میدانی این گروه ویران شد.

با این حال، بیانیه مرکز آشتی روسیه در سوریه- وابسته به وزارت دفاع روسیه- که در آن اعلام شده گروه‌های مسلح آتش‌بس در ادلب را طی 24 ساعت، 45 بار نقض کرده‌اند، احتمال نزدیک شدن نبرد بزرگ در ادلب را تقویت می‌کند. قدر مسلم آن است که هر چقدر این توافق دوام داشته باشد ادلب به عنوان کانون اصلی تروریست‌ها در سوریه، که در آن شمار زیادی از تروریست‌های چند ملیتی حضور دارند، قطعا پاکسازی می‌شود.

از این‌رو، فرماندهی ارتش سوریه تحرکات گروه‌های تروریستی و تداوم نقض آتش‌بس را با دقت رصد می‌کند و آمادگی نیروهای خودش را در محورهای درگیر با گروه‌های مسلح بالا برده است. لذا، تجمع نظامی ارتش سوریه در حومه‌های ادلب و تشدید درگیری‌های روزانه با گروه‌های مسلح مورد حمایت ارتش ترکیه، احتمال اقدام نظامی بزرگ ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب را تقویت کرده است.

پربیننده ترین خبرها