خیز سازشکاران برای بزک کردن چهره مخدوش صهیونیست‌ها

خیز سازشکاران برای بزک کردن چهره مخدوش صهیونیست‌ها
شنبه 22 خرداد 1400 - 13:26

پس از شکست مفتضحانه اسرائیل در نبرد "شمشیر قدس"، رژیم‌های سازشکار عربی برای بزک کردن وجهه این رژیم اشغالگر خیز برداشته‌اند و پرونده عادی‌سازی را بار دیگر در اولویت‌ها قرار داده‌اند.

العالم- درگوشی

صدای حملات به نوار غزه و بمباران کورکورانه متوقف شده ولی جنگ هنوز تمام نشده است گویای این واقعیت نیز موشک‌های مقاومت فلسطین هستند. قبل از آن‌که شهرک‌نشینان از پناهگاه‌ها خارج شوند روزنامه‌نگار کویتی "فجر السعید" در تلویزیون عبری‌زبان "کان" ظاهر شد در حالی‌که بر ویرانه‌های رویای صهیونیستی، که با غبار اولین موشک شلیک‌شده به تل‌آویو تبخیر شد، می‌گریست.

این روزنامه‌نگار کویتی گفته است: "اکثریت طرفدار صلح هستند، همواره ساکتند و من نماینده این اکثریتِ خاموش هستم."

او افزود: "من از عادی‌سازی حمایت می‌کنم و نظرم را پیش از اینکه کشورهای عربی خلیج‌فارس عادی‌سازی کنند، گفتم و همچنان بر آن اصرار دارم پشت میز مذاکره برای دستیابی به راه‌حلی دیپلماسی می‌نشنیم و می‌توانیم به راه‌حل‌های زیادی برسیم.

" وی در پاسخ به سوالی درباره پیام این اظهاراتش، گفت: "پیام من این است که از بیت‌المقدس بازدید کنم." خانم السعید در ادامه از رژیم تل‌آویو خواست بدون مهر کردن گذرنامه‌اش، به او اجازه ورود به قدس اشغالی را بدهد.

این روزنامه‌نگار دست به دامان رژیم اشغالگر شد تا به او اجازه ورود به قدس را بدهد ولی این اولین و آخرین اشتباه او نبوده است. او در سال 2018 از قدس اشغالی بازدید کرد و در آن زمان از نظامیان رژیم اشغالگر هم تمجید و تقدیر کرد و در سال 2019 نیز رشته توییت‌هایی را به زبان عربی و عبری در حمایت از عادی‌سازی خفت‌‌بار نوشت و در اوایل سال جاری میلادی نیز به افراطی‌ترین روزنامه عبری‌زبان، یعنی "اسرائیل الیوم" پیوست.

پس از آنکه تلاش‌های رژیم‌های مرتجع عربی برای عادی‌سازی با رژیم اشغالگر، وارد عرصه تبلیغ برای این پدیده شده است. انتفاضه اخیر ملت فلسطین، باعث وحدت تمام فلسطینیان شد , به این سازشکاران ثابت کرد که آنها ملت‌های عربی و اسلامی و تمام ملت‌های آزاده جهان را که تمام‌قد در کنار قضیه فلسطین و ملت مظلوم فلسطین ایستاده‌اند، از دست دادند.

بعد از آنکه موشک‌های مقاومت شعارشان را در نبرد "شمشیر قدس" اعلام کردند، رژیم اشغالگر به دنبال پیروزی ولو توهمی است و لذا، چاره‌ای ندید مگر آنکه اولین دفتر کمیته یهودی- آمریکایی در کشور عربی- امارات- را افتتاح کند و آن را رویدادی تاریخی توصیف کرد. در مراسم افتتاح این دفتر نیز "عبدالله بن زاید آل نهیان" وزیر خارجه امارات، مدعی شد که افتتاح این دفتر در ابوظبی بخشی گامی برای تغییر ذهنیت است. او اظهار داشت صلح میان امارات و اسرائیل به رابطه بین دو ملت تبدیل خواهد شد.

آل نهیان و سفیر امارات در تل‌آویو به عادی‌سازی و تبلیغ برای آن بسنده نکرده‌اند بلکه ضمن هجمه تند به مقاومت فلسطین، از کشورهایی که میان شاخه نظامی حماس و شاخه سیاسی آن تفاوت قائل شده‌اند، انتقاد کرد و خواست که هر دو شاخه را در فهرست تروریسم قرار دهند. این وزیر اماراتی همچنین روایت رژیم اشغالگر درباره جنگ اخیر علیه نوار غزه را تکرار کرد. چنین اظهاراتی موید این واقعیت است که نبرد "شمشیر قدس" نه تنها رژیم صهیونیستی بلکه مزدوران منطقه‌ای آن را به درد آورده است.

چنین گام‌ها و تحرکات آل نهیان با هدف تضمین بقای توافق ننگین موسوم به "صلح ابراهیم" است که با نظارت دولت ترامپ و برای خارج کردن رژیم صهیونیستی از انزوا منعقد شدند. ولی واقعیت آن است که این گام‌ها بر انزوای آنها خواهید افزود و آنها با چنین رفتارهایی جایگاه‌شان را میان ملت‌ها از دست خواهند داد. مقاومت و مخالفان عادی‌سازی دستاوردها و پیروزی‌های میدانی کسب می‌کنند ولی سرنوشت این سازشکاران خواری و شکست خواهد بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها