روسیه: اعضای برجام خواستار موفقیت سریع‌تر مذاکرات هستند

روسیه: اعضای برجام خواستار موفقیت سریع‌تر مذاکرات هستند
شنبه 22 خرداد 1400 - 20:17

رئیس هیات روسیه پس از پایان جلسه نخست از دور ششم کمیسیون مشترک برجام تصریح کرد که شرکت کنندگان خواستار موفقیت سریع‌تر مذاکرات هستند.

العالم ـ اروپا

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز شنبه در توئیتی نوشت: ششمین دور مذاکرات وین امروز با برگزاری کمیسیون مشترک برجام از سر گرفته شد.

وی افزود: تمام شرکت کنندگان اراده خود را برای موفقیت مذاکرات مورد تاکید قرار دادند. همه ما می‌خواهیم که (توافق نهایی) هر چه سریع‌تر محقق شود، اما کیفیت سند توافق در اولویت است.

در همین حال «الن جورج متن» وابسته مطبوعاتی اتحادیه اروپا در وین با اشاره به پایان نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: هیات‌ها اینک در سطوح مختلف به رایزنی‌ها درباره جزئیات گام‌هایی که باید برداشته شود ادامه و اتحادیه اروپا هم به عنوان هماهنگ کننده برجام به گفت‌وگوها با مشارکت‌کنندگان برجام و به صورت جداگانه با آمریکا ادامه خواهد داد.

«کورنی کیتسل» سفیر و نماینده دائم انگلیس نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز در توئیتی عنوان کرد؛ اعضای برجام توافق کردند که کارهای زیادی در راستای دست‌یابی به توافق نهایی وجود دارد.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.

در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات‌ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده‌اند تاکید کردند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت‌پذیر اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌ها و تحقق تعهدات سایر طرف‌های این توافق بین المللی، به اجرای کامل تعهدات برجامی باز ‌می‌گردد.

پربیننده ترین خبرها