پایان کار شعب اخذ رأی در الجزایر و آغاز شمارش آرا/ مشارکت در انتخابات به 30 درصد رسید

پایان کار شعب اخذ رأی در الجزایر و آغاز شمارش آرا/ مشارکت در انتخابات به 30 درصد رسید
يکشنبه 23 خرداد 1400 - 08:42

محمد شرفی، رئیس نهاد مستقل انتخابات الجزایر شنبه شب اظهار داشت: "میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی که امروز در کشور برگزار شد، به 30 درصد رسید".

العالم- جهان اسلام

حکومت الجزایر امیدوار است که این انتخابات، ضمن مبارزه علیه مخالفان، پرونده ناآرامی های سیاسی را ببندد.

به گزارش تارنمای "الشروق"، حوزه های رای گیری در سراسر الجزایر حدود ساعت هشت به وقت محلی بسته شد و شمارش آرا برای اعلام نتایج انتخابات پارلمانی آغاز شد.

صبح روز شنبه درب حوزه های رای گیری گشوده شد و بیش از 24 میلیون رای دهنده در انتخابات شرکت کردند تا نمایندگان خود در مجلس ملی خلق در دوره نهم را انتخاب کنند. 13 هزار مرکز رای گیری و 61534 حوزه در داخل کشور، 357 حوزه در خارج از کشور بعلاوه 139 حوزه متحرک به رای گیری اختصاص داده شد. 589 ناظر نیز کار نظارت بر این مراکز و حوزه ها را بر عهده داشتند.

در این انتخابات، 1483 فهرست شرکت کرده اند که 646 مورد از آنها حزبی و 837 مورد دیگر متعلق به نامزدهای آزاد هستند.

پس از اعتراضات مسالمت آمیز مردمی در 22 فوریه 2019 در مخالفت با کاندیداتوری عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق این کشور که او را پس از 20 سال از حکومت برکنار کرد، این انتخابات اولین انتخابات الجزایر به شمار می آید.

عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر پس از آنکه در فوریه سال جاری انحلال مجلس ملی خلق را اعلام کرد، 12 ژوئن را به عنوان موعد برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام تعیین کرد.

تبون دیروز شنبه پس از به صندوق انداختن رای خود تصریح کرد:" تصمیم تحریم کنندگان انتخابات محترم است، اما نباید نظر خود را به دیگران تحمیل کنند". و افزود:" هر الجزایری حق دارد که ضمن احترام به دیگران نظر خود را اعلام کند. اکثریت نیز باید به اقلیت احترام بگذارند، اما تصمیم گیرنده آنها هستند".

پربیننده ترین خبرها