برادر منصور هادی در فهرست تبادل اسرا

برادر منصور هادی در فهرست تبادل اسرا
يکشنبه 23 خرداد 1400 - 10:06

دولت نجات ملی یمن آمادگی خود را برای معامله تبادل اسرا که شامل آزادی برادر رئیس جمهور مستعفی یمن و وزیر دفاع سابق است، اعلام کرد.

العالم - یمن

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته امور اسرا در دولت یمن در توییتی اعلام کرد: با وجود نبود نقش سازمان ملل درباره پرونده اسرا ما بر آمادگی خود برای ورود به معامله تبادل اسرا به صورت محلی که شامل آزادی محمود الصبیحی،وزیر دفاع سابق و ناصر منصورهادی، برادر عبدربه منصورهادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و دیگر رهبران باشد تأکید می‌کنیم. اگر مزدوران متجاوز(دولت مستعفی یمن) صلاحیت و اختیار تکمیل چنین معامله‌ای را داشته باشند آن را انجام می‌دهیم.

سازمان ملل ۲۱ فوریه از شکست مذاکرات میان دولت مستعفی یمن و انصارالله در امان برای اجرای بخش دوم توافق نامه امان درباره آزادی اسرا خبر داد. ۱۶ اکتبر کمیته بین المللی صلیب سرخ از معامله تبادل ۱۰۵۶ اسیر میان دولت مستعفی یمن و انصارالله خبر داد.

در همین زمینه، «جلال الرویشان» معاون دفاعی-امنیتی نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن از نقش انسانی عمان از ابتدای حملات ائتلاف سعودی به یمن در فروردین‌ماه ۱۳۹۴ تا کنون قدردانی کرد.

بر اساس گزارش «المسیره»، وی گفت، ائتلاف متجاوز در تلاش برای تبادل پرونده‌های انسانی با پرونده‌های نظامی و امنیتی است زیرا به شکست این پرونده‌ها پی برده است.

الرویشان تأکید کرد، پرونده انسانی هیچ ارتباطی با موضوعات امنیتی و سیاسی ندارد، توپ اکنون در زمین ائتلاف متجاوز است تا راه‌حلی را که صنعاء ارائه کرده، بپذیرد.

وی افزود: بازگشایی فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده موضوعاتی ضرفا انسانی هستند، ما طی سال‌های گذشته تسلیم محاصره نشده‌ایم و ممکن نیست که در آینده نیز تسلیم شویم.

الرویشان در ادامه گفت: دست ما برای صلح شرافتمندانه که فداکاری‌های چند سال گذشته یمنی‌ها را حفظ کند، دراز است. نیروهای ائتلاف متجاوز در نبرد نظامی، ما را آزمودند و ملت ما ایستادگی اسطوره‌ای طی این شش سال ثبت کرد. ائتلاف دریافته ملت ما که در شش سال گذشته تسلیم نشده در ادامه نیز تسلیم نخواهد شد.

شنبه (دیروز) پس از بیانیه مشترک آمریکایی، اروپایی و سعودی در خصوص رفع محاصره فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده در ازای توقف عملیات آزادسازی مأرب، وزارت خارجه دولت مستعفی منصور هادی با صدور بیانیه‌ای با این ایده مخالفت کرد.

پربیننده ترین خبرها