تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل، بیانگر تروریسم آمریکایی علیه ملت ایران

تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل، بیانگر تروریسم آمریکایی علیه ملت ایران
يکشنبه 23 خرداد 1400 - 11:54

آمریکا فقط در طی دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، بیش از 1600 تحریم علیه ملت ایران اعمال کرد. این دولت به بهانه های مختلفی مثل تروریسم، حقوق بشر، برنامه هسته ای و موشکی و نفوذ ایران در منطقه دست به تحریم ایران زد و تلاش کرد به دیگران القا کند که این تحریم ها مردم ایران را هدف قرار نداده بلکه علیه حکومت ایران و نیروهای مسلح آن است.

العالم-کشکول

ایران سال‌هاست غیر انسانی ترین تحریم های ظالمانه ای را که آمریکا می توانست در حق یک کشور اعمال کند، متحمل شده و بارها تکرار کرده است که تحریم، جنگ تروریستی آمریکا علیه ملت ایران است و هدف آن به گرسنگی انداختن آنها و مجازاتشان بخاطر وفاداری به نظام و حکومتشان است.

مقامات ایران تاکید می کنند که این تحریم ها برخلاف ادعای واشنگتن، بخاطر مردم ایران اعمال نشده است.

امروز همه ملت های جهان بدون استثنا با اپیدمی کرونا روبرو هستند که تا کنون حدود 4 میلیون نفر را به کام مرگ کشانده است.

پس از تولید واکسن های این ویروس، همه ملت ها بجز مردم ایران نفس راحتی کشیدند. اما ایران هنوز نتوانسته برای مقابله با این ویروس به اندازه نیاز خود واکسن تهیه کند و این، ناشی از تحریم های آمریکا علیه حساب های بانکی ایران است.

حال با وجود این جنایت بزرگ علیه ملت ایران، جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا ادعا می کند که این تحریم ها علیه مردم ایران نیست!

امروز حجم تروریسم آمریکا علیه مردم ایران آشکار شده که پیش از این نیز مسئله پنهانی نبود. سازمان ملل، ایران را به دلیل نداشتن امکان پرداخت حق اشتراک به مدت دو سال و به مبلغ 16 میلیون دلار، از رای دادن در مجمع عمومی محروم کرد و این، حاصل تحریم آمریکا علیه ایران بود.

امریکا به دروغ به جهانیان می گفت که تحریم ایران صرفا حکومت، ارتش و سپاه را هدف قرار داده است، اما وقتی ایران قادر به پرداخت حق عضویت سازمان ملل نباشد، چگونه قادر به خرید واکسن کرونا، تجهیزات پزشکی، دارو و حتی غذا برای ملت خود خواهد بود؟

روز جمعه گذشته ایران توانست با پرداخت بدهی های مالی خود، حق رای خود در مجمع عمومی سازمان ملل را پس بگیرد. این امر با مداخله آمریکا برای انجام عملیات انتقال پول انجام شد که ثاتب می کند محاصره آمریکا هم نظام هم مردم ایران را هدف قرار داده و هرچه در این خصوص می گوید دروغ اندر دروغ است و هدف آن، پوشاندن تروریسم اقتصادی خود علیه ملت های آزاده بخصوص مردم ایران است.

پربیننده ترین خبرها