دیدار عراقچی با همتایان روسی و چینی در وین

دیدار عراقچی با همتایان روسی و چینی در وین
يکشنبه 23 خرداد 1400 - 11:34

سیدعباس عراقچی با «میخاییل اولیانوف» و «وانگ گون» روسای هیات‌های مذاکره کننده روسیه و چین در مذاکرات وین، پس از نشست کمیسیون مشترک برجام دیدار و رایزنی کرد .

العالم - ایران / سیاسی

رییس تیم ایران در مذاکرات وین با رؤسای هیات‌های مذاکره کننده روسیه و چین در این مذاکرات دیدار و رایزنی کرد .

بر اساس این گزارش، ششمین دور مذاکرات وین، عصر روز شنبه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد .در ششمین دور مذاکرات وین ، همچون پنچ دور قبلی ریاست تیم مذاکره کننده ایران بر عهده سیدعباس عراقچی است .

شب گذشته عراقچی در همین باره به خبرنگاران گفت :ما با یک وضعیت پیچیده‌ای مواجه هستیم. هم بازگشت آمریکا به برجام، یک سری مسائل فنی، حقوقی و سیاسی دارد و هم راستی آزمایی اقدامات آمریکا از یک سری پیچیدگی‌هایی برخوردار است که باید در مورد آنها برنامه‌ریزی شود، دقت صورت بگیرد و شاخص تعریف شود و همچنین اقداماتی که ایران باید انجام دهد. با توجه به پیشرفت‌های علمی و فنی که ایران در این مدت انجام داده است و نحوه تنظیم آنها با بازگشت به برجام پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و اینها همه واقعا بحث‌های مفصلی را می‌برد.

عراقچی ادامه داد: هم اینکه این مجموعه اقدامات در چه جدول زمانی انجام شود؟ البته این یک قضیه مسلم است که آمریکا باید قدم اول را بردارد و همه اقداماتش را در ابتدا انجام دهد و بعد ایران راستی آزمایی می‌کند و سپس ما به تعهدات خود برمی‌گردیم. این ملاک کار ماست ولی خود این نیز نیاز به جدول بندی و جدول زمانی دارد و باید مشخص شود که اگر ما به جمع بندی رسیدیم مراحل تایید و تصویب آن چگونه باشد، در چه مدت انجام شود، چه مقدماتی باید برنامه‌ریزی شود و ما در چه روزی به اجرا می‌رسیم. در آن روز آمریکا باید چه کار کند و چگونه راستی آزمایی می‌شود. همه اینها مراحل مذاکراتی جزئی و فنی دارد و دارای بحث‌های حقوقی و سیاسی است.

پربیننده ترین خبرها