حماس: شکل دولت‌های صهیونیست،در اشغالگر بودن آن، تغییری ایجاد نمی‌کند

حماس: شکل دولت‌های صهیونیست،در اشغالگر بودن آن، تغییری ایجاد نمی‌کند
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 09:07

سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که دولتهای صهیونیست به هر شکلی که باشند، در تعامل حماس با آن به عنوان یک رژیم اشغالگر هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد.

العالم - فلسطين اشغالي

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که تکرار فرآیند انتخابات در رژیم صهیونیستی، بیانگر عمق بحران سیاسی این رژیم است.

برهوم با اشاره به بحرانهای امنیتی و نظامی مداوم رژیم صهیونیستی تأکید کرد، علت این بحرانها، «قدرت و تأثیرگذاری اقدامات مقاومتی فلسطین، ثبات و ایستادگی ملت ماست».

خبرگزاری صفا به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد، دولتهای صهیونیست به هر شکلی که باشند، در تعامل حماس با آن به عنوان یک رژیم اشغالگر هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد.

وی تصریح کرد، حماس بر این باور است که باید در برابر این رژیم مقاومت کرد و حقوق خود را از هر طریقی به ویژه مقاومت مسلحانه پس گرفت.

برهوم خاطر نشان کرد: «ما به تثبیت این معادله که خون [شهروندان] فلسطینی و مقدسات، خط قرمز است، ادامه خواهیم داد».

سخنگوی حماس در پایان تصریح کرد، رفتار دولت جدید صهیونیست، ماهیت و مسیر تعامل میدانی حماس با این رژیم را مشخص خواهد کرد.

کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته برای رأی‌گیری درباره نخست وزیر این رژیم تشکیل جلسه داد و نفتالی بنت توانست رای اعتماد لازم را بدست آورد و به دوران نخست وزیری بنیامین نتانیاهو پایان دهد.

پیش از این «بنی گانتز» در کابینه پیشین به عنوان نخست وزیر جایگزین «بنیامین نتانیاهو» بود که با کارشکنی‌های نتانیاهو، وی نتوانست به نخست وزیری برسد.

بر اساس توافق کابینه ائتلافی، لاپید و بنت هر دو در سیاست‌های کابینه حق وتو دارند و لاپید پس از دو سال به عنوان نخست وزیر فعالیت خواهد کرد.

کابینه ائتلافی شکننده جدید رژیم صهیونیستی از هشت حزب تشکیل شده و برای نخستین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، کابینه ائتلافی شامل حزبی است که نماینده ۲۱ درصد از اعراب ساکن در سرزمین‌های اشغالی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها