سفر وزیر خارجه مصر به دوحه با پیام مکتوب السیسی برای امیر قطر

سفر وزیر خارجه مصر به دوحه با پیام مکتوب السیسی برای امیر قطر
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 10:36

رسانه‌های مصر از سفر وزیر خارجه این کشور به قطر پس از گذشت چند سال قطع روابط دو کشور خبر دادند.

العالم - مصر

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر یکشنبه شب (دیشب) عازم دوحه شد و این نخستین سفر وی به قطر در هشت سال گذشته است.

شکری در این سفر حامل پیام مکتوبی از جانب «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برای «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر است.

وبگاه «الیوم السابع» گزارش کرد که این پیام السیسی مربوط به تحولات مثبتی است که روابط مصر و قطر پس از بیانیه العُلا در ۵ ژانویه ۲۰۲۱ شاهد آن بوده است و در این پیام بر علاقه‌مندی برای اتخاذ تدابیر بیشتر در دوره آینده جهت پیشبرد همکاری‌های دوجانبه به منظور تحقق منافع دو کشور تأکید شده است.

ژانویه گذشته قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا عربستان سعودی شرکت و طی آن توافق آشتی دوحه با چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر پس از گذشت نزدیک به چهار سال قطع روابط آن‌ها، امضا شد.

«احمد حافظ» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که شکری در این سفر در نشست مشورتی وزرای خارجه عرب که بنابه دعوت قطر به عنوان رئیس دوره‌ای شورای اتحادیه عرب برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند.

هدف از این نشست استمرار هماهنگی و مشورت درباره اوضاع کنونی جهان عرب و راهکارهای تقویت سازوکار مشترک برای مقابله با چالش‌های پیش‌روی کشورهای عربی و منطقه است.

وزیر خارجه مصر همچنین در نشست شورای اتحادیه عرب برای بررسی تحولات سد النهضه که بنابه درخواست مصر و سودان در سطح وزرای خارجه عرب برگزار می‌شود و همچنین نخستین نشست کمیته فلسطین شرکت می‌کند.

وی دیدار دوجانبه‌ای نیز با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود برگزار خواهد کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها