هشدار رئیس پارلمان لبنان درباره ادامه بحران اقتصادی کشورش

 هشدار رئیس پارلمان لبنان درباره ادامه بحران اقتصادی کشورش
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 18:29

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نسبت به ادامه وضعیت رو به وخامت اوضاع اقتصادی کشورش و عواقب آن هشدار داده است.

العالم - لبنان

نبیه بری اظهار داشت که ادامه شرایط نامساعد اقتصادی که وضعیت اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، ممکن است سرانجام شومی برای لبنان به دنبال داشته باشد.

وی همچنین درباره فلسطین و جنگ ۱۲ روزه غزه گفت: آنچه مقاومت به دست آورد روزنه امیدی برای ملت فلسطین ایجاد کرد و اتحاد آنها را اثبات کرد.

بری افزود: مردم فلسطین به رغم درد و رنج ناشی از جنگ در عزت و افتخار زندگی می کنند و یکی از مهمترین دستاوردهای این جنگ وحدت همه جانبه مردمی با فلسطین در داخل و خارج این سرزمین است.

او گفت: این پیروزی نتیجه انسجام و وحدت فلسطینیان در کرانه باختری، غزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و هماهنگی احزاب و جناح های مختلف تحت عنوان وحدت عربی در برابر گزینه های فتنه بود.

رئیس پارلمان لبنان ادامه داد که وحدت ملی هر کشور عربی در برابر هرگونه هدف گیری خارجی عامل استواری و پیروزی است همانطور که قدرت، جسارت و وحدت داخلی ما در مقابله با جنگ ژوئیه نقش بسزایی داشت.

نبیه بری چندی پیش در سالروز آزادسازی جنوب این کشور از اشغال اسراییل در سال ۲۰۰۰ نیز خواستار نجات لبنان از فروپاشی و سرعت بخشیدن به تشکیل دولت شد.

او هشدار داد که اگر بحران ها در لبنان بدون حل و فصل ادامه یابد، منجر به سرنگون شدن این کشور خواهد شد.

اوضاع اقتصادی و معیشتی لبنان با ادامه بحران سیاسی در این کشور در وضعیت بحرانی بی سابقه ای قرار گرفته و منجر به نارضایتی و تظاهرات گسترده در این کشور شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها