آیا عربستان به انکار اسارت نظامیان خود ادامه می دهد؟

آیا عربستان به انکار اسارت نظامیان خود ادامه می دهد؟
سه شنبه 25 خرداد 1400 - 10:50

"ادعای شبه نظامیان حوثی (جنبش انصارالله یمن) درباره اجرای عملیات نظامی درمرزهای جازان، خبر جعلی و تبلیغاتی است، حوثی ها با ادعای پیروزی های توهمی، قصد دارند که خشم مردم را در مناطق تحت سلطه خود کنترل کنند، هدف از این جعل رسانه ای، سرپوش گذاشتن بر وضعیت عملیاتی درمیدان نبرد است" .. این ها اظهارات ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی است که حمله گسترده ارتش یمن و کمیته های مردمی در جازان در داخل اراضی سعودی را انکار می کند.

العالمکشکول

حمله ارتش یمن و کمیته های مردمی در اواخر ماه مه در محور الخوبه – وادی جاره در جازان، باعث شد که ارتش یمن 150 کیلومتر مربع را تحت سلطه خود درآورد و دراین حمله، 40 نفر کشته یا زخمی شدند و بیش از 200 نفر از نظامیان سعودی و نیروهای سودانی فعال درقالب ائتلاف تجاوز علیه یمن به اسارت درآمدند.

" محمد علی الحوثی" عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به اتهام ترکی المالکی به انصارالله در توئیتی نوشت : جنبش انصارالله آماده مبادله اجساد کشته شدگان این عملیات است.

جنبش انصارلله با این اظهارات درست بودن اظهارنظر درباره این عملیات و اسارت نظامیان سعودی و مزدوران را اثبات کرد. انتشار تصاویری از برخی اسرای سعودی و سودانی در جبهه های آن سوی مرز ازجمله برخی اسرای عملیات گسترده جیزان از سوی ستاد رسانه ای جنگ ارتش یمن ، اظهارات سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی را تکذیب کرد.

اسرای نظامیان سعودی و مزدوران ارتش سودان دراین مصاحبه ها به معرفی خود و اعلام درجه های نظامی خود و نیروها و تشکیلاتی که وابسته به آن هستند، پرداختند.

دراین مصاحبه ها، برخی از اسرای عملیات جیزان، لحظات به اسارت گرفته شدن و اتفاقاتی که دراین میان برایش افتاد، تشریح کردند و از نوع برخورد ارتش و کمیته های مردمی و حفاظت از آنان در برابر حملات ائتلاف متجاوز تقدیر کردند.

مساله قابل توجه دراین مصاحبه ها، این است که برخی از اسرای عملیات گسترده جیزان، انکار کردن این عملیات از سوی سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی را محکوم و تاکید کردند برخی از نظامیان سعودی و مزدوران ارتش سودان ومزدوران منافق دراین عملیات به اسارت درآمده اند.

بعد از ادله جنبش انصارالله در واکنش به انکار سعودی ها، سوال این است که آیا عربستان همچنان به انکار حملات گسترده به اراضی این کشور و نیز انکار کردن اسارت نظامیان خود با درجه های متفاوت ادامه می دهد یا اینکه ارتش و کمیته های مردمی یمن مجبور خواهند شد که در روزهای آینده، دلایل دیگری را ارائه کنند که شکست عربستان را در داخل خاک این کشور با صدا و تصویر به تصویر بکشند اما این بار به شکل پخش مستقیم؟!

پربیننده ترین خبرها